torsdag den 7. februar 2008

Hvad med de 16 liter lyserød jeg har på lager?

Der var en statsanerkendt og etableret kunstner herinde, og så siger han (i sin brandert): – Hvorfor bruger du så meget lyserød? Du må holde op med at bruge så meget lyserød.
Her har jeg brugt den samme lyserøde i 14 år, og så kommer han og brokker sig. Ikke at han er den første, der har sagt det. Visse mænd kan blive utilpas ved for meget lyserød.*)
Ikke at jeg tror, det var problemet her. Jeg tror bare, han ville, have jeg skulle bruge mere brun.

– Hvad med lilla? Jeg har noget stående. Må jeg bruge det?

Jeg må lære at holde døren lukket.

Nu har jeg investeret i tre spande brun, og maleriet er kun blevet værre. Jeg bliver ved med at male det samme stykke over. Jeg har glemt, hvad det var, meningen var med det.


*) Ikke mig. jeg finder lyserød betryggende. Der var et lokum med lyserøde vægge på min skole, og jeg plejede altid at sætte mig derind og skide. Desværre var det et pigetoilet, så jeg måtte snige mig derind. Desværre stoppede det også virkelig let, så jeg måtte mere end én gang også snige mig ud, når det flød ud over gulvet.

2 kommentarer:

Rose of Aberdeen sagde ...

Mon det er moderskødet, der kalder? Ret freudiansk, i hvert fald.

Mandejammer sagde ...

Godt, godt.