fredag den 3. juli 2009

'Q. Moskovitj'

***
Jeg var nede på biblioteket og lånte Måske ku' vi*), der jo er en berømt film fra min barndom. Hvor er hun dog nuttet, tænkte jeg, indtil jeg så, det var den mandlige hovedrolle.**) Nå, han var nuttet alligevel. Som min kusine, der var et par år ældre end os, sagde: – Hun er ikke god nok til ham!

Jeg kan huske, min mor tog os ind og se den og blev forarget over, at der sad sådan nogen – hvad hedder de?: filmens målgruppe – unge mennesker bag ved os med fødderne oppe og røg.

Nu vil jeg se, om bollescenerne holder.


*) Instrueret af Steen Herdel. Hvem er det? Jeg troede, Morten Arnfred lavede alle de film.

**)
Hvad er han nu, marketingschef eller sådan noget?

***

2 kommentarer:

Gobba sagde ...

Ja, den kan jeg godt huske! Jeg så den i Bagsværd Bio. Jeg var dog langt fra gammel nok til at være målgruppe og blev vildt genert over de sære, mystiske og frække ting, som de store børn lavede i filmen!

Troede i øvrigt egentlig, at det var Søren Kragh-Jacobsen, der stod bag mange af de gamle ungdomsfilm. Men han har åbenbart kun instrueret "Vil du se min smukke navle".

Holdt bolle-scenerne?

Bollette sagde ...

Du er præcis ligesom min far!

Han sad og pervede på Krumme, og lod som om han så dem for min skyld...

Nu er de begge kommet ud af skabet:-)