I forgårs var kl. 14, før jeg gik i gang, i går var den 15, i dag er den mindst 16. Det eneste, jeg har lyst til, er at ørle ud over nettet.

Siden for den moderne, følsomme mand, der trænger til at komme ud med det


Jeg følte mig eddermame utjekket ved at sidde (i går, 1. juli) sidste dag og ikke have lavet min selvangivelse endnu, og når jeg så endelig tjekker ind på skat.dk for at se, om min digitalsignatur overhovedet virker, mens jeg gennemgår plan A, plan B til Y i mit hoved, står der, at afleveringsfristen er blevet skubbet til søndag d. 5. juli. Fint, tænker jeg lettet, jeg har masser af tid, jeg laver den på lørdag, nej, fredag, for så kan jeg nå at ringe ind, hvis der er noget.
Sidste dag at aflevere sin selvangivelse i dag, så i stedet for lavede jeg forårsrengøring og tog tæpperne ud og rensede dem og sådan noget. Da jeg endelig loggede ind, stod der heldigvis, at deadlinen er blevet skubbet til d. 5. pga. tekniske vanskeligheder. Jeg laver den på fredag.


Der udspillede sig følgende scene i mit hjem i dag:
Hvordan kan jeg sidde til kl. 13.30 og lave ingenting? Hvordan skal jeg nogensinde få mit store gennembrud på den måde?
Gid jeg havde en chokoladekage.
Jeg bliver sindssyg af arbejde. Jeg troede, jeg kunne se enden på det, men nu trækker det ud, og der kommer mere oveni. Jeg har været ikke-ulykkelig et stykke tid, men nu begynder de bekendte kvælningsfantasier at vende tilbage, tanken om det uendelige arbejde der ikke fører til andet end mere af det samme, de forsmåede ambitioner der vækker mig om morgenen – choking on my own ambition.
Det er det samme, hver gang jeg holder op med ikke at ryge. Først nyder jeg friheden: Haha, her sidder jeg og ryger. Så får jeg dårlig samvittighed og til sidst hader jeg mig selv for ikke bare at lade være. Jeg er nu allerede i fase 3.
Jeg er depri over ikke at have drevet det til noget i mit liv. Nu sidder jeg igen og er panisk med noget i sidste øjeblik. Alt er kaos, det hele flyder, jeg har ikke styr på en skid og måske er det hele slet ikke besværet værd.
Jeg plejede at prise mig lykkelig for, at om ikke andet så sidder jeg da ikke og ryger. Og hvad gør jeg nu? Sidder og ryger. Jeg kan slet ikke vente med at komme herud og sidde og ryge. Mit rum stinker ad helvede til. Jeg er begyndt at brænde røgelse af for at kamuflere det. Røgelse!
Da jeg var lille, ville jeg være forfatter, så ville jeg lave tegneserier, så ville jeg være kunstner. Nu ved jeg ikke, hvad jeg vil være. Jeg har i hvert fald ikke lyst til at være det, jeg er (altså mit arbejde).