Viser opslag med etiketten elendig sørvis. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten elendig sørvis. Vis alle opslag

lørdag den 7. januar 2012

Mig som ung


Jeg stod ved baren i McKluud og blev ikke betjent i fem minutter.
– Du er jo en bly viol, sagde min gode gamle bedste ven.
Det er jeg.
– Vidste du ikke det?



– Gi' mig to trampedyr, sagde jeg. Ingen reagerede.

fredag den 13. juni 2008

Det er en hård tid

***
Min svigermor er død, og Triple-K gav mig et godt råd. Han sagde: Tag dig af din kone. Drop det, du selv skal, selvom du har travlt, og vær der for hende. Et godt råd.

– Nu kommer jeg og er der for dig, sagde jeg, og det var hun glad for.

Jeg tog familien ud at spise på en overdyr Thai-restaurant, der ikke var pengene værd. "Bangkok" på Nyelandsvej, hold jer fra den. Betjenerinden var sur, og der var en bille i salaten*). Med et navn som "Bangkok" troede jeg den måtte være billig. Snydt igen. Jeg var på vej ud igen, lige så snart jeg så der var duge på bordene (og man ikke måtte have løbehjul med ind), men nu havde jeg jo lovet det, og klokken var mange.


*) Den kravlede ud på dugen og lagde sig til at dø, men min datter, der er dyreven, reddede den og slap den udenfor i det grønne.