
Her er min mest berigende tanke i dag: GULT BLOD.
Det er meningen, det skal sige lidt om, hvilken slags dag det har været.
Mao. endnu en spildt og uduelig dag.
***
Siden for den moderne, følsomme mand, der trænger til at komme ud med det





Her havde jeg lige en god dag i går, og så fik jeg i morges et anfald af dårlige nerver lige nede på gaden. Jeg stod bare og samtalede med Dr. TB, og jeg kan ikke forklare det anderledes, end at jeg pludselig blev fanget i mit indre gitterværk. Det var meget ubehageligt at stå dér og ruske. Så jeg skyndte mig hjem og lavede åndedrætsøvelser og armbøjninger.
Første dag af sommerferien, og fars nerver står allerede på højkant. Børnene gør ikke, hvad jeg siger, og min kone irettesætter mig. En hel måned uden tid til mig selv, og det er ikke engang begyndt at regne endnu.
Jeg har aldrig i min tid som blogskriver været så skrøbelig og svag, som jeg er nu.
Pludselig – midt i mødet – følte jeg mig som verdens svageste person, fordi jeg er ude af stand til at tage en konflikt (undtagen til en hvis grad med dem jeg elsker) eller en beslutning.
Jeg har været ved at eksplodere af vrede eller noget andet udefinerbart.
Det er frygteligt, jeg kan ikke tale med min kone, uden at jeg lyder sur, og omvendt. Hun siger, at jeg hidser mig op hele tiden. Det er hele tiden: Hvad med dig selv? Det var det, jeg sagde!
Jeg er på orlov og skal ikke arbejde. Men jeg er en dårlig husfar. Jeg egner mig ikke til det. Jeg når ikke noget. Tiden slipper fra mig. Jeg er også ved at få dårlige nerver, som en rigtig hjemmegående.