Viser opslag med etiketten brand i gaden. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten brand i gaden. Vis alle opslag

onsdag den 14. december 2011

Jeg glæder mig til en hvid elektrisk fremtid


Jeg mener ikke noget med hudfarver, men når bilerne summer lydløst, og der er renere. Jeg elsker elektricitet. Og jeg gider ikke spare på det. Jeg synes bare, det er åndssvagt at brænde kul af for at bruge min computer.

Rygning virker steampunk, som om det hører til i en tid med damplokomotiver. Ligesom bilerne spyer udstødning, går folk rundt og ryger af deres eget lille rør. Tænk at tage sine stoffer til sig på den måde – ved at brænde blade af – i vor tid. Ligesom huse med skorsten. Hvornår holder børnene op med at tegne dem?



fredag den 25. november 2011

Min nye umiddelbare stil


Jeg var nødt til at gemme mig ud på lokummet for at skrive sidste indlæg. Det er min og min datters hyggeaften alene.
Forårsrullerne brændte på (ikke afbildet).

tirsdag den 10. maj 2011

Overgang


Jeg er begyndt at frygte, at min kone vil overhælde mig med olie og sætte ild til mig om natten.

Det er manglen på intimitet.

I nat strejfede hendes hånd min ene kølige balle. Der gik gnister igennem mig.



tirsdag den 22. februar 2011

Opdateret


Verden kan forandre sig. Man kan lave sit liv om.

NEDSTYRT DIN INDRE DIKTATOR! BRÆND DIT INDENRIGSMINISTERIUM OG FRIGIV DINE INDRE POLITISKE FANGER!


– Blablabla...skabede køtere...blablabla...rotter!

tirsdag den 18. januar 2011

Grundbog


- Er det fysisk muligt, at vi kunne have en form for fysisk kontakt?
- Mener du fysisk som i naturlovene?
- Ja.
- Ja.



Dit hår er som det brusende hav. Dine øjne er to svesker. Dine tænder er det skær, hvor min tunge går på grund. Dine læber er brændende buske.

søndag den 1. august 2010

Tæt på


Jeg gik til frisøren og blev foryngret. Det var i forgårs. Nu er jeg klar til at blive foryngret igen.



FAKTABOKS: Ovenstående er fra Dreyers Jeanne d'Arcs lidelse og død. I Valby ligger der pudsigt nok en frisør, der hedder Jeanne d'Arc:



De binder en til en stage og brænder håret af, mens man tvinges til at erkende den sande gud.

tirsdag den 22. juni 2010

Hendes navn lyder som et knivsblad, der bliver stukket i en bug (mit navn lyder som våd gummi)


Fuck, min kone ringer og stresser mig, fordi vi skal "gøre rent til fødselsdagsmiddagen"!

– Jeg har fået en hasteklient, så jeg regner bestemt med, at du ...

– Tror du, det bliver bedre af at stresse mig? råber jeg ind i røret og smækker i bordet. – HUSET BRÆNDER! HUSET BRÆNDER!



Klik.

torsdag den 15. oktober 2009

Uhellige røvhuller

***
Okay, jeg gjorde det, jeg var i biffen og se Inglourious Basterds and let me say this, I really like it when the characters switch to other languages. Det har man set så lidt af på film, at det ligner en ny ide. (Jeg erindrer en film med Charlotte Rampling, hvor hvor hun holder et foredrag på engelsk og taler fransk resten af filmen.) ***SPOILER ALERT!*** Men jeg finder det utilgiveligt, at Hitler bliver myrdet så hurtigt i Basterds. Han skulle selvfølgelig have nået at trykke på en skjult knap og blive omsluttet af en robotrustning (v. Krups) ligesom i Wolfenstein, hvor maskingeværkuglerne preller af som popcorn på en plasticrumhjelm. Dernæst skulle han være faldet gennem det brændende gulv i biografsalen og ned i kælderen, hvor han skulle have udkæmpet det afgørende slag mod Brad Pitt, der må dukke sig for V1- og -2-raketter, før han gør det endeligt af med ham med sin lange kniv (ligesom undertegnede dræbte Hitler i Wolftenstein, den ultimative bedrift.) Det er indlysende og selvfølgeligt. Tarantino er for snakkesalig.
***

tirsdag den 31. marts 2009

Bunden af poppen

***
Jeres blogskriver Mandejammer er endnu længere nede på showbiz-rangstigen end selv de her:


8x10 glossy jeg fandt i skraldet engang.


End folk der holder foredrag i børnehaver.

End mavedansere på plejehjem.

End Lucia-optog.

End præster.

End gøglere der sætter ild til deres hår.


Al Capp: Li'l Abner (min fremhævning).


Konklusion: Jeg tænker på min dagbog som et stykke underholdning.
***

torsdag den 29. januar 2009

Jeg skal have gjort noget ved de ledninger

***

(Ikke-iscenesat foto)

Her plejede min kortbølgeradio at stå med en stak vigtige papirer ovenpå. Nu har jeg sat den ud under vasketøjskurven. Så kan den være dekorativ dér. Jeg kunne aldrig få den til at virke.

Det gode ved vigtige papirer er, at hvis de står en 6 mdr., er de ikke vigtige mere.

Jeg tænke på, om man kunne tage en spand og lægge alle ledningerne op i, eller om det ville udgøre en brandfare.
***

onsdag den 25. juni 2008

Det lakker mod enden

***
Hvis jeg var lige så god til at ordne min selvangivelse, som jeg er til at gå i panik...
Hvem der kunne leve af at gå i panik.
Er det et fag? Det omvendte af en brandmand, så at sige. Nej, ikke "vandmand", "branddame", "ildpåsætterske" eller "pyrodam'" – det er selvfølgelig også omvendt, men ikke helt den rette vinklen – mere en, der løber rundt i ring og råber hjælp og åhherregud, i modsætning til den raske brandmand der fatter slangen og slukker affæren.

Der er et værre hus her på kontoret.
Jeg kan ikke sidde stille. Mine øjne løber i vand. Jeg kan ikke tænke klart.
Jeg må virkelig se at få det gjort, så jeg kan blive menneske igen.
Det er det, der er problemet, og jeg mangler næsten ingenting for at få det færdigt.
KAN DU SÅ KOMME I GANG, siger stemmen.
Åh!
Jeg er et vrag.
***

mandag den 23. juni 2008

Brandudsalg


Jeg har et kælderrum, jeg skal til at rydde, fyldt med dårlig eller halvfærdig kunst, jeg ikke ved, hvad jeg skal stille op med: min højttalersamling til en lydinstallation, der aldrig blev til noget, Lademanns Leksikon fra 70’erne (godt hvis man mangler et flot farvebillede af Dwight Stones eller Erhard Jakobsen – jeg fandt det på Amager og transporterede det her ud, jeg har aldrig kigget i det, de sidste fire bind er klistret sammen pga. vandskade [ikke min skyld]), halvanden meter disco-maxisingler med lettere mugne omslag (ikke min skyld), min 78’er-samling og andre ting, jeg ikke har lyst til at tænke på. Jeg har ikke lyst til at tage stilling til noget af det, og jeg har ikke noget sted at gøre af det.

Løsningen er selvfølgelig at holde brandudsalg. Jeg inviterer alle folk, jeg kender fra nordkysten, og deres venner, køber noget billigt sprit og inviterer nogen damer, der kan stå og vise sig frem og få køberne til at føre sig frem. Jeg hænger det hele op på væggen og spiller gamle plader dertil. Alle er velkomne. Alt er til salg til spotpris. Resten brænder jeg.

Det er den eneste udvej.

Se også her for, hvor dum en idé det er at gemme for meget af sit gamle kunstlort ingen vil have (verden render over med halvdårlig kunst).

Faktisk er det ikke så dårligt alt sammen. Det er det, der er så fandens. Det er sket, at jeg er sluppet af med noget af det, og når jeg ser det hænge på folks vægge, ser det faktisk meget godt ud. Fandens til dilemma.


fredag den 20. juni 2008

Jeg gjorde noget (rigtigt)

***
Strømforsyningen til min Powerbook gik i stykker, og nu har jeg repareret den. Glæd jer til næste indlæg, når huset er brændt ned.



Jeg kommer altid til at tænke på Zen & motorcyklen, når jeg reparerer noget. Den lærte mig at reparere ting, men ud over det, kan jeg ikke huske hvad den var god for. Intet glæder mig så meget som at reparere noget med forhåndenværende materialer i stedet for at gå ud at bruge penge.



Andre gange er der selvfølgelig ingen vej udenom. Og så er der de gange, hvor det bedre kan betale sig at spendere penge end bruge tid.*) F.eks. har jeg lige bagt 27 muffins til min datters kagedag i klassen. Jeg skulle bare have købt romkugler hos bageren. Det havde været nemmere. Med begge børns kagedage har jeg regnet ud, at jeg gennem årene har bagt over 430 muffins med glasur og krymmel (her kan man forestille sig et læbesmækkende, mundvandsfremkaldende, glinsende nærbillede af en muffin). Jeg har længe mistænkt, at hemmeligheden ved at bage til børn er tyk glasur. Og krymmel. Tyk glasur og krymmel. Ak ja, hvad gør man ikke.


*) Men måske er der prestige i det at bruge tid.


***

lørdag den 12. april 2008

Forts.

Min kone siger, at hun føler sig som et psykisk voldsoffer.

– Farvel Nora, havde jeg lyst til at sige, da hun gik ud af døren.

Det sidste hun sagde, før hun gik, var: – Vi ringes ved.

Vi ringes ved! Hun hører ikke fra mig med mindre huset brænder ned.

torsdag den 19. april 2007

Pyromani og fadermord

Jeg fandt denne tegning min datter lavede, hvor der ved en fejltagelse er blevet sat ild til hendes fars hår.
Han er så lang og tynd at han simpelthen er blevet strøget.
Er hun ikke dygtig?


- Åh, jeg troede du var en tendstik!

torsdag den 28. december 2006

Endnu aktuel freudianisme



Er der nogen, der har tænkt over det freudianske i, at Ungdomshuset er ved at blive overtaget af Faderhuset?