Viser opslag med etiketten uredte senge. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten uredte senge. Vis alle opslag

torsdag den 7. april 2011

Var det besværet værd?


To uger i træk skulle jeg til møde om lønnedsættelse, og begge gange blev mødet aflyst. Tredje uge var der ikke arrangeret noget møde. Begge dage forberedte jeg mig ved at ligge i sengen til kl. 13 for at kunne fremstå helt afslappet, et arbejde der således var spildt. Nu er det endelig lykkedes mig at komme til mødet og få forhandlet min løn ned.



tirsdag den 5. april 2011

Det var da også en ide


Hvad er det med disse omslag? Prøver de at gøre klassisk musik *gulp!* hipt?





PS I det hele taget bemærker man stærkt nedringethed i alt, hvad der hedder klassiske pladeomslag, men det er jo kun godt. Jeg mener, det kan da ikke skade.

PPS Jeg har lige hørt begge disse cd'er og føler trang til at klappe mig selv på ryggen: Gudsrost har spist sin spinat.

PPS Forleden dag kom jeg til at høre en hel cd af Haydn, fordi jeg troede, den var på WFMU (men jeg havde klikket på noget andet): – Det var da en herlig musik, de spiller, tænkte jeg.


PPPS Jeg har også ædt en camembert i dag. Det er aldrig sket før. Jeg ændrer mig så sandelig, jeg vokser og gror.


tirsdag den 4. september 2007

Hjemmefar

Jeg gider ikke rydde op, eller jeg når det ikke. Jeg får ikke vasket, fordi vaskemaskinen er gået i stykker. Sengen er ikke redt, og jeg sidder bare og ser højdepunkter fra weekendens 3. runde i Bundesligaen (som om det var interessant, men jeg kan godt lide den engelske speaker). Jeg har ikke taget opvasken eller ryddet efter morgenmaden.
Jeg er ved at sortere halvanden meter gamle tegneseriehæfter, og nu ligger de ud over hele gulvet.
Det er svært at være hjemmegående.
Hvad har jeg gjort for at fortjene dette?


* * *

Ovenstående er noteret sidste uge, jeg fik bare helt i samme ånd aldrig udlagt det som indlæg (eller indlagt det som udlæg).
I dag er lidt bedre. Jeg købte en ny vaskemaskineslange i går, fordi den gamle var stoppet, og det var s’gu nok derfor pumpen på den gamle vaskemaskine skulle skiftes (før den gik i stykker igen). Det er meget rart at gå tingene efter i sømmene, men det kræver overvindelse. Nu har jeg testkørt vaskemaskinen og mangler bare at føre slangen gennem tre køkkenskabe og montere den på afløbet, der skal renses først.
Det hele flyder så længe.
Don Enzo siger, vi skal lave en madplan for ugen. Det er nok en idé.
Jeg har alle mulige vigtige papirer at læse, jeg ikke engang kan kigge på endnu.

Det eneste jeg har lyst til er at gå ud at købe flere 78’ere til min samling. Scorede en mindre stak hot jazz oppe på Odden i sommerferien og fyldte et hul i min samling.

Gårsdagens laktræffer: KID ORY and his Creole Jazz Band: TIGER RAG / EH! LA-BAS! En vild festplade, der fik Benny Goodman til at lyde glat og mat. (Jeg fotograferer Benny Carter-pladen i stedet for, fordi den har en pænere label. Dén har jeg ikke engang hørt endnu. Det tager 100 år at høre plader, når man kun kan høre én sang af gangen.)

tirsdag den 3. april 2007

Styr på mig selv

At være alene uden familien minder mig om dengang, min kone gik fra mig og tog barnet med. Først rodede jeg selvfølgelig rundt, men efterhånden fik jeg styr på mig selv: Redte min seng, holdt op med at ryge, lærte at bruge tandtråd, fik et job der gav ordentlige penge.
Men jeg kunne ikke leve uden mit barn, det er klart, så jeg tog efter min kone for at vinde hende tilbage, og hurtigt begyndte jeg at ryge igen og alting flød.
Sådan går det op og ned.
Helt styr på det får jeg nok aldrig.
Men det kan faktisk være meget rart at være sig selv, når man ikke har andre at tænke på.