Som et eksperiment i social isolation vil jeg sidde alene hjemme nytårsaften, mens min kone tager børnene med på landet til fest.Jeg har noget arbejde, jeg kan lave, men bliver jeg ensom?
Tager jeg med, skal jeg sidde og kigge på kæresten, der ikke siger noget, hele aftenen.
Jeg går ikke op i nytårsaften. Det siger mig ikke noget. Faktisk hader jeg det pres, der altid er, for at man skal more sig.
Den værste nytårsfest, jeg har været til, var den store, 31. dec. 1999, Y2K. Den her kælling skreg mig ind i hovedet: "HOLD DIN KÆFT!", fordi jeg jublede under Dronningens nytårstale, og jeg var sårbar, fordi jeg havde røget et hvæs eller to af den gode med en, der nu er død. "FUCK DRONNING MARGRETHE I RØVEN MED EN VOGNSTANG!" råbte jeg i selvforsvar. Siden da har jeg valgt at forlade lokalet, når Dronningen holder tale.Det var også ude på landet. Hende, der råbte mig ind i hovedet, vil også være tilstede i år.
Jeg ved ikke, om jeg holder til det. Min kone vil hade mig, hvis jeg pjækker.
***


