Viser opslag med etiketten sjov med statistik. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten sjov med statistik. Vis alle opslag

tirsdag den 3. januar 2012

Samlivet overgår døden


Ønsk mig tillykke eller det, der ligner. I dag er en milepæl i denne blogs historie: for første gang har "samlivets ædle kunst" (også kendt som "s.æ.k.") overgået "døden" som mest brugte rubrik med 229-228.





Hvad det så betyder, skal jeg ikke kunne sige, andet end at livet, selv mit, langsomt forandrer sig. Dog undrer det mig, at kun ca. en tiendedel af alle mine indlæg på denne navnkundige og vidt elskede blog omhandler samliv. Jeg har det som om, jeg aldrig laver andet her end at brokke mig over min kone, min trofaste støtte, der har lyst for min fod op gennem årene. Hvor ville jeg være uden hende? Hvem ved. Hvor er hun nu? På arbejde. Jeg er ikke kommet ud af badekåben. Jeg har det som, hvert forræderiske ord mod hende her er et øksehug i skroget af vort samlivs fartøj på livets ocean. Ohøj, alle mand, jeg tager mere vand ind, end jeg lukker ud.



lørdag den 31. december 2011

Status på året


Jeg har tre højrehandsker.



Dvs. ingen venstre-. Hvad er oddsene? (1-8.) Særligt ærgerligt er det med min gode svinelæderhandske (t.v.) fra Randers Handsker på Strøget.


søndag den 18. september 2011

Analyseinstituttet siger:


Nu er jeg allerede tilbage til at have færre læsere, end før jeg begyndte at skrive bloggen igen.



fredag den 29. april 2011

100% X ved spas


Læserrundspørgen sluttede for fem minutter siden, og det glæder mig at se, at alle synes, mine vittigheder er sjove, og at alle undtagen to synes, det er sjovt, bare fordi det handler om lort.



Således opmuntret vil jeg fortsætte at klemme en lind strøm af lune løjer ud til det ganske land.

mandag den 28. marts 2011

Kærligheden er ultimativ og entydig (jeg havde et bedre ord end 'entydig' i bruseren, men nu har jeg glemt det. Satans)


Resultatet af læserrundspørgen er inde, og læsernes kærlighed til blogskriveren er rigelig og overvældende. Tak, fans, tak.

Fig 1.

En kærlighed af Pacman-lignende proportioner.

Interessant er det i øvrigt at bemærke, at hovedparten af Elsker mig ikke'rne faldt inden for rundspørgens første to timer. Desuden har en enkelt læser begrædt manglen på yderligere kategorier. Ja, Nej og Ved ikke er ikke godt nok længere? Hertil svarer jeg: nonsens. Kærligheden er ultimativ. Enten elsker man, eller også elsker man ikke. Og ved man det ikke, er det også i orden. Man kan også både elske og ikke samtidig, det er også i orden, men det kommer også ind under Ved ikke. En anden gang må man gerne foreslå ved nævnelse, hvad disse andre svarkategorier burde være. "Andet" kommer ind under Ved ikke.

Fig 2.


Kærligheden kan heller ikke gradbøjes. Det er enten/eller eller, som nævnt, begge dele.

Jeg vil gerne takke alle rundspørgedeltagerne for deres besvarelser og gennemgående gode humør. Det er når verden går under i radioaktivt badevand, at man værdsætter sin Mandejammer.

lørdag den 10. juli 2010

Blandt mine egne


Jeg er flyttet hen i det kvarter, der har den største koncentration af Mandejammer-læsere i landet.



lørdag den 3. juli 2010

Humørhjørnet


REGNESTYKKE
Et stift stykke – eller det er ikke matematikken jeg er stivest i



Hvis man siger, at den gennemsnitlige danske penis er 15 cm lang i erigeret tilstand og at der er groft sagt 2 millioner kønsmodne mænd i Danmark, kan der på ethvert givent tidspunkt befinde sig 300 kilometer stådreng her i kongeriget. Det er måske ikke noget, man har lyst til at tænke på, men tallene lyver ikke.

Jeg er ikke tilsvarende sikker på verdens befolkningstal, men hvis vi siger, at her bor 3 milliarder kønsmodne mænd på planeten og at penislængden er den samme som i den vestlige verden, regionale udsving med- eller modregnet, svarer det til, at der på ethvert givent tidspunkt potentielt befinder sig groft sagt 450.000 km stådreng her på jorden, hvilket er nok til at nå kloden rundt i hvert fald 10 gange. Med andre ord hvis alle verdens mænd var homoseksuelle og med på en spøg, kunne man lave en daisychain, der gik hele vejen rundt om jorden 10 gange, hvis en stor del af forsøgspersonerne vel at mærke var iklædt pontonsko. Så kunne kvinderne servere, mens de stod dér og lod sig fotografere pr. satellit. (Note: Interessant idé til et kunstprojekt, kontakt Christo).


Appendix A: Hvor langt er der til månen?

fredag den 13. februar 2009

Jeg har været uden læsere i halvanden måned nu

**
Tallene lyver ikke:



De få læsere, jeg har, er begyndt at opfordre mig til at blogge mindre – for min egen skyld.

Jeg burde nok lukke butikken. Hele projektet er pinligt & nager mig. Forleden dag tænkte jeg på Mandejammer under udførelse af kønsakten. Jeg tror virkelig heller ikke, det er sundt for mig at dyrke alt det her nedtur & negativitet. Men hvem gider læse om nogen, der har det godt?

Bloggen her er bedre, når det går mig skidt. Hvis det går lidt godt, skal det straks blive værre igen.

Alt er bedre end denne standen vånde.

Hvis jeg nu fik kræft, ville bloggen for alvor blive spændende. Så kunne
man beundre mit mod og min galgenhumor på min uundgåelige nedtur mod
graven.



Jeg kommer aldrig frem til det, jeg egentlig vil skrive, fordi der altid er noget, jeg skal klage mig over. Der er en hel stribe fænomenale kulturkritiske essays og erindringsbilleder og andre skarpsindigheder, jeg aldrig når til pga. mit konstante uvæsen. Jeg er bange for, hele mit liv er sådan.
***

torsdag den 15. januar 2009

En stemme i mørket

***
Min Analytics er brudt sammen. Dag for dag kunne jeg se mine tal gå ned, og nu har jeg slet ingen læsere.



Det er på én måde bedre. Så kan jeg skrive, hvad jeg vil igen.
***

tirsdag den 30. december 2008

Bedrift

***
Jeg, jeres ydmyge hjemmeblogger MJ, står øverst i Google, hvis man søger: Trine Dyrholms røv – og det uden citationstegn. Og jeg kan ikke engang specielt lide Trine Dyrholm (som skuespiller, privat er hun sikkert meget flink) – eller hendes røv.


Fra min Analytics.

Selv er jeg mere til Suzanne Bjerrehuus, en af de flotteste kvinder jeg i mit liv har mødt. Jeg er ligeglad med, hvor forhadt hun er. Det er knoglestrukturen. Eller også er hun bare Danmarks Sarah Palin, og så synes jeg ikke det er sjovt længere.



Hvis det er nøgenbilleder af kendte (kvindelige) danskere, man skal bruge, kan jeg som et led i min velkendte læserservice nævne, at man finder dem her. Der er en, der virkelig går op i det.
***

torsdag den 20. november 2008

Vanvid

***
Siden jeg er kommet hjem fra New York, har jeg brugt 44,18%*) af mine penge i Netto.

Jeg har ikke haft nogen kontanter, så regnskabet er præcist.

NB! På den lyse side fandt jeg 2 glatte dollarsedler i en container og en femtommers souvenir-sombrero. Og to forlængerledninger.



*) Jeg havde skudt på 43%, men nu har jeg omhyggeligt regnet efter, og det er altså uhyggeligt tæt på, som enhver kan se.
***

mandag den 18. august 2008

Som man ser det

**
Det er ikke fordi jeg går så meget op i OL (bortset fra at jeg pjækkede en enkelt dag sidste uge og så OL hele dagen, men det var fordi jeg var træt, træt), men det er bemærkelsesværdigt, at NBC (den am. tv-kanal der sender OL) sætter USA øverst i medaljestillingen (fig. 1 t.h.), selvom Kina har flest guld. De danske medier tæller pr. flest guld.

Åndssvag nationalisme. "Forestil dig, at der ikke var nogen lande..." (synges).

Det minder mig om verdenskortet:



Første gang jeg så den australske udgave, fik jeg et mindre chok (vant som jeg var til den eurocentriske). Nord er ikke op, okay!

Og her er den australske medaljeoptælling:



Jeg kan ikke finde ud af at se basketball live online i stedet for at arbejde, og det irriterer mig. NBC streamer kun til USA.
***

tirsdag den 17. juni 2008

Mit kræsne publikum – I ved hvem I er!

***
Jeg har skrevet "fisse" ud over hele min side for at få alle folk til at lande på den (se fig. forneden).

På den anden side er der ikke nogen af disse fisseelskere, der bliver hængende særligt længe (se fig. forneden igen).


Fra min Google Analytics, 2. juni 2008-06-17
***

fredag den 29. februar 2008

Facit

I dag har været en god dag. Jeg har været 32% mere flippet end jeg plejer.


Min udgave af en Freak Brother, eller også er det Iznogood.