mandag den 18. august 2008

Som man ser det

**
Det er ikke fordi jeg går så meget op i OL (bortset fra at jeg pjækkede en enkelt dag sidste uge og så OL hele dagen, men det var fordi jeg var træt, træt), men det er bemærkelsesværdigt, at NBC (den am. tv-kanal der sender OL) sætter USA øverst i medaljestillingen (fig. 1 t.h.), selvom Kina har flest guld. De danske medier tæller pr. flest guld.

Åndssvag nationalisme. "Forestil dig, at der ikke var nogen lande..." (synges).

Det minder mig om verdenskortet:



Første gang jeg så den australske udgave, fik jeg et mindre chok (vant som jeg var til den eurocentriske). Nord er ikke op, okay!

Og her er den australske medaljeoptælling:



Jeg kan ikke finde ud af at se basketball live online i stedet for at arbejde, og det irriterer mig. NBC streamer kun til USA.
***

18 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jaja, jeg vidste det. Australierne har altid været vilde med Tyskland.

Mandejammer sagde ...

Virkelig?

Anonym sagde ...

Nej, ikke virkelig. Men på hovedet. (Tyskland har pludselig flest medaljer på din australske medaljetavle)

Mandejammer sagde ...

Australierne er vilde med Tyskland på hovedet.

Anonym sagde ...

Ja, de kan slet ikke få nok af det tyske. Men hov...

Står der så "Hitler foretog en fremrykning på vestfronten" i de australske historiebøger? Eller tror alle australiere bare, at de tyske soldater fik våde fødder i den engelske kanal?

Mandejammer sagde ...

Det er klart, at de tyske soldater fik våde fødder, hvis de stod i den engelske kanal.

Anonym sagde ...

I er skøre begge to!

Anonym sagde ...

Næh, skøre er ikke ordet. Men Hitler var højreorienteret, Signe, ikke en intellektuel kartograf som kløver verdenshjørnerne. Dixit.

Anonym sagde ...

>dvll

Nej, men det er jeg!

Mandejammer sagde ...

Det er nemlig rigtigt.

Anonym sagde ...

I er skøre alle tre!

Anonym sagde ...

I er skøre alle tre!

Anonym sagde ...

Ja, alle tre!

Anonym sagde ...

>md

Alle 4 inkl. dig

Mandejammer sagde ...

Magister Dixit, du er forment adgang til siden, indtil du lærer at nære dig.

Anonym sagde ...

Godt Jammermand! -han har tydeligvis ikke forstået joken.

Anonym sagde ...

Jeg er da bare ligeglad, øv-bøv! (Hvaffor en joke?)

Mandejammer sagde ...

Ganske rigtigt. Jeg er imod ham. Ud, Magister Dixit.