fredag den 29. august 2008

PS ang. mit drastiske vægttab – et emne jeg ved interesserer mange

***
Jeg tror, min kones smarte elektroniske badevægt er indstillet til at flattere hende.*) Min læges vægt viste 4 kg mere, og nu har jeg lige vejet mig igen efter en uges intens opfedning med Nutella og hvidt brød og fiskefileter og fiskefrikadeller med rasp og remoulade, og hvis min kones vægt passer, har jeg tabt 800 g.

Jeg afventer med spænding mine testresultater på mandag... Bliv hængende: Hvis jeg får en dødelig eller kronisk sygdom, er I de første, der får det at vide.


*)
Det minder mig om det her fænomen med, at kvinders sko- og tøjstørrelser er blevet mindre med årene, så det der plejede at være en 43 er blevet en 41 osv., samtidig med at mænds størrelser er blevet større, fordi mænd gerne vil være store og svulmende, mens kvinder vil være små fine prinsesser. Der findes et ord for fænomenet med krympende størrelser: vanity sizing. Se selv.


Vi er blevet til et af de her par, hvor konen bliver ved at tage gods på, mens manden bliver mere og mere udmagret.

Flot billede af ost fra Lademanns.
***

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Orv!
Du har fat i noget spændende dér!

capac sagde ...

http://www.capac.dk/wordpress/?p=3888

Mandejammer sagde ...

Yaay! En pris! Hurra for mig!
Tak, Capac.

Rikke: Er du sarkastisk? For sådan lyder du.

Anonym sagde ...

Overhovedet ikke. Det er såguda utroligt, som man vil narre sig selv.

Anonym sagde ...

hvorfor ikke:)