fredag den 8. august 2008

Vandskellet

***
Jeg har været med min mor på hospitalet til undersøgelse i dag (hun har kræft på tredje år – "Du ved godt, at ingen i verden kan helbrede dig nu", sagde lægen, tænk på det som en kronisk sygdom), og bagefter var jeg til urnenedsættelse for min svigermor, præcis da skybruddet begyndte. Hun døde af kræft for halvanden måned siden. Ude på hospitalet mødte jeg en, jeg kender, hvis mors kræft er vendt tilbage, nu i leveren.

Og jeg har ikke engang fået kaffe endnu.

*

Nu er jeg taget herud til mit være-/værksted for at ryge en tynd cigar, men når jeg ryger den, siger det mig ingenting. Jeg skulle bare have noget at gå efter.

Jeg har ingen cykel igen og overvejer at købe en ny.

Det er også ved at være tid til et karriereskift, tid til at satse lidt, bare en smule.

*

Det spidser altid til op til de tremånedlige samtaler på onkologisk. Det er altid ophidsende, og nu er jeg flad.
***

Ingen kommentarer: