mandag den 18. august 2008

Min lillebror kunne have myrdet Poul Schlüter, men lod pænt være

***
Min lillebror ringede, fordi han nær havde dræbt forhenværende statsminister Poul Schlüter, der gik lige ud foran hans bil uden at se sig for. Forrige år kunne han lovligt have aflivet Per Arnoldi, farvernes konge, under lignende omstændigheder. To misbrugte chancer for at rette op på historiens uretfærdighed. Hvilket karma.

Udtaler broren: "Det var centimeter fra. (...) Han satte min dømmekraft på en hård prøve."


***

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Han har sin brors gode humor - og dømmekraft.

Mandejammer sagde ...

Han er en prins.

Anonym sagde ...

Vores tidligere statsminister Poul Schlüters navn staves med eet 't', - selv psykoteraprut!

Anonym sagde ...

Opfør dig ordentligt, "Anonym"!

Mandejammer sagde ...

Nå ja! Det vidste jeg godt!

Mandejammer sagde ...

Altså det med t'er.
Og bemærk: Der er to t'er i Psykoteraprut.
Hvis det ellers har noget med noget at gøre.

Anonym sagde ...

Her vil jeg tro at jeg kan være med...

Jeg har (for nogle år siden) været meget tæt på at køre Mogens Lykketoft ned, da han på cykel krydsede vejen... Jeg lod også pænt være... Jeg var oppe og stå på bremsen og alt han gjorde var at sende mig et smil...

Mandejammer sagde ...

Jeg kan så fortælle, at jeg vinkede til Lykketoft ved sidste års Eremitageløb, og han vinkede tilbage. Den er sikker hver gang.