Viser opslag med etiketten gammel kapitalist. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten gammel kapitalist. Vis alle opslag

torsdag den 31. marts 2011

Gammel blodsuger


Der var en svensker på besøg, der lavede en vits om Mærsk (McKinney Møller). Tavshed.
– Ved du hvad, sagde vi, – ham spøger vi faktisk ikke med her i landet.

Ganske rigtigt, jeg kender ikke en eneste vits om Mærsk M.M. Gamle blodsuger. Man kan ikke engang google hans navn + oligark og få mere end tre hits (fire med denne). Findes ikke. Brrr! Jeg får kuldegysninger. Han drikker jomfrublod af unge speditører.

Ham og paven. Brrr!



onsdag den 21. februar 2007

På tomleren efter comix

I mine unge dage havde jeg for vane at tomle ind til byen for at købe tegneserier for penge for flasker, jeg havde samlet ind på skolen (altså gymnasiet). En dag blev jeg samlet op af Knud Tholstrup, gammel hededreng og direktør for Kosangas, i hans store sorte Lincoln Continental (min farfar havde en mage til). Det første, han sagde til mig, da jeg steg ind i bilen, var: ”Alkohol og medicin er roden til alt ondt” (måske sagde han også ”tobak”). Han var døv på højre øre, så jeg måtte høre på ham hele vejen ind til Svanemøllen eller Trianglen, hvor jeg stod af for at købe tegneserier i Bogmasken eller Æseløret.



En anden gang pjækkede jeg fra fransk og blev taget op af en diplomat fra Elfenbenskysten i en hvid Mercedes. Han kunne kun tale fransk. Det var så ironisk, at jeg var nødt til at fortælle min fransklærer om det.