onsdag den 21. februar 2007

På tomleren efter comix

I mine unge dage havde jeg for vane at tomle ind til byen for at købe tegneserier for penge for flasker, jeg havde samlet ind på skolen (altså gymnasiet). En dag blev jeg samlet op af Knud Tholstrup, gammel hededreng og direktør for Kosangas, i hans store sorte Lincoln Continental (min farfar havde en mage til). Det første, han sagde til mig, da jeg steg ind i bilen, var: ”Alkohol og medicin er roden til alt ondt” (måske sagde han også ”tobak”). Han var døv på højre øre, så jeg måtte høre på ham hele vejen ind til Svanemøllen eller Trianglen, hvor jeg stod af for at købe tegneserier i Bogmasken eller Æseløret.



En anden gang pjækkede jeg fra fransk og blev taget op af en diplomat fra Elfenbenskysten i en hvid Mercedes. Han kunne kun tale fransk. Det var så ironisk, at jeg var nødt til at fortælle min fransklærer om det.

Ingen kommentarer: