torsdag den 15. februar 2007

Min kone vil have mig med i biffen

Min kone vil have mig med i biffen.
Jeg gider egentlig ikke noget. Jeg er træt af for meget røvsygt arbejde. Men ind i mellem skal man jo tage sig sammen. Fruer kan godt li så noget.
Så gælder det om ikke at være negativ og ødelægge det hele.

Jeg er ikke engang sikker på, at vi kan finde på noget at se. Jeg vil gerne se ”Little Children,” den nye film om problemer i ægteskabet, og hun vil gerne se ”Tenacious D: The Pick of Destiny”, en drengerøvsfilm om rockerrul, hvor de bander meget og det hele ender godt.

Bliver vi enige? Eller skal jeg bare lade hende bestemme og håbe på det bedste? Og hvad er så bedst med hensyn til behovet for ikke at se sur ud og/eller falde i søvn.
Det er ikke nemt at have fri.


Fodnote:
Jeg mødte engang en fornuftig fyr til en fernissering på min fødselsdag, og vi blev enige om, at vi som familiefædre begge hader weekenden (ferier er endnu værre) og ”flygter ind i hverdagen”.




Billederne her er af mesterfotografen Weegee the Great, der fotograferede døde mennesker og biograf- og koncertgængere med infrarød film, så han ikke behøvede blitz og folk ikke vidste, de blev fotograferet. Han opfandt af samme grund også et spejl, som et sidelæns periskop, til at sætte foran linsen.

Ingen kommentarer: