torsdag den 8. februar 2007

Flagellering og fortrydelser, forbitrelser, formøblede forhåbninger,forsmåede forventninger,forspildte forudsætninger,forsvundne årtier – en klagesang

Det, der er galt med mig – well, en af tingene – er, at jeg ikke har et fast dagligt output af en bestemt ting, der kan hobe sig op og bliver til noget. I stedet for er det spredt fægtning og flip, som denne blog, foruden arbejde.
Hvordan skal man få tid til det hele?
Hvad har jeg nået? Intet! Som Leonardo sagde på sit dødsleje.
Men jeg har virkelig nået intet, som Lauziers middelmådige unge mand erindrer: Hvad har jeg udrettet? Intet! Intet! (Frit efter hukommelsen.)
Eller som Maria Stenz så klangfuldt sang: Hvor er alle drømmene, du drømte? Er de druknet i en strøm af år?

Jeg spilder tiden og gør tingene i den forkerte rækkefølge.
Hvis jeg da overhovedet gør noget.
Det er sikkert og vist.

Ingen kommentarer: