Min far ringede, fordi lyset var gået ud i opgangen, og han kunne ikke finde lejligheden.

"My hand slipped upon an edge and found nothing but emptiness beyond it."
Siden for den moderne, følsomme mand, der trænger til at komme ud med det

Jeg er én millimeter fra et panikanfald, og min kone forstår mig ikke. Jeg gider ikke høre på hendes bekymringer. Nu sover jeg alene.
Hvis jeg var lige så god til at ordne min selvangivelse, som jeg er til at gå i panik...
Er det et fag? Det omvendte af en brandmand, så at sige. Nej, ikke "vandmand", "branddame", "ildpåsætterske" eller "pyrodam'" – det er selvfølgelig også omvendt, men ikke helt den rette vinklen – mere en, der løber rundt i ring og råber hjælp og åhherregud, i modsætning til den raske brandmand der fatter slangen og slukker affæren.
Jeg springer op og traver op og ned ad gulvet og vrider mig i hænderne og sveder. Det er fysisk umuligt for mig at lave den færdig. Jeg bliver ved med at pille og bekymre mig. Nu har jeg købt en pakke cigaretter, ikke at det hjælper (jeg bliver bare svimmel og står udenfor).
Dagen før mit bryllup fik jeg kolde fødder og rev i frustration og panik mine underbukser i stykker, mens jeg endnu havde dem på.
Først er der en trofast læser, der brokker sig over, at jeg ikke jamrer mig nok. Men hvad skal jeg gøre, jeg kan jo ikke kunstigt starte scener med min kone (eller andre) bare for at have noget at skrive om? Det, jeg frygtede, er sket: Jeg er nået til det punkt, hvor jeg ikke har noget at beklage mig over, andet end at jeg ikke har noget at beklage mig over.
Er jeg blevet kedelig? Det kan godt være. Hvad rager morgenmadsemballage nogen? Det er værre end dengang Dan Turèll kritiserede kvaliteten af dansk sprogbrug i tilbudsavisen fra Irma (et stykke petitjournalistik, der ikke er med i udvalgte klummer fra I byen). Har han ikke noget bedre at skrive om, end hvad der dumper ind af hans brevsprække? mindes jeg, at jeg tænkte. Hvad med at bevæge sig uden for en dør? (Ikke at jeg ellers kan eller bør sammenligne mig med den store danske mester.)
Bunden er nået og skrabet ren, før jeg nåede at udgive hver eneste lille tanke, der nogensinde er raslet rundt i mit hoved.
Jeg er depri over ikke at have drevet det til noget i mit liv. Nu sidder jeg igen og er panisk med noget i sidste øjeblik. Alt er kaos, det hele flyder, jeg har ikke styr på en skid og måske er det hele slet ikke besværet værd.
I dag*) blev jeg mailet op af en populær bagsideskribent fra dagspressen – hvis rubrik og navnlig hvis iørefaldende modstand mod den fucking overformynderiske, fascistoide medielicens jeg havde komplimenteret i en læsermail – fordi han kunne lide mine fotos og ville skrive om dem. Hvorfra kender han mit navn? Mine fotos? Jeg troede min hotmailadresse var anonym, og så står mit navn på. Døh! Fotos var taget af en i London, der hedder det samme som mig og har en professionel hjemmeside. Hvad har jeg? En samling jpeg's på flickr.