fredag den 1. februar 2008

Min verden ramler sammen

Først er der en trofast læser, der brokker sig over, at jeg ikke jamrer mig nok. Men hvad skal jeg gøre, jeg kan jo ikke kunstigt starte scener med min kone (eller andre) bare for at have noget at skrive om? Det, jeg frygtede, er sket: Jeg er nået til det punkt, hvor jeg ikke har noget at beklage mig over, andet end at jeg ikke har noget at beklage mig over.

Og så er der en falkeøjet læser, der påpeger, at mit kaldebillede af en mand, der giver bryst, slet ikke forestiller en mand, men en skægget kvinde – og oven i købet har været bragt spejlvendt (men det er ikke min skyld, jeg sværger, det er bogen, jeg bøffede det fra: Mogens Eilertsen: Barnet i Kunsten.) Nu er jeg totalt forvirret.

Nu ved jeg ingenting mere.

Er jeg blevet kedelig? Det kan godt være. Hvad rager morgenmadsemballage nogen? Det er værre end dengang Dan Turèll kritiserede kvaliteten af dansk sprogbrug i tilbudsavisen fra Irma (et stykke petitjournalistik, der ikke er med i udvalgte klummer fra I byen). Har han ikke noget bedre at skrive om, end hvad der dumper ind af hans brevsprække? mindes jeg, at jeg tænkte. Hvad med at bevæge sig uden for en dør? (Ikke at jeg ellers kan eller bør sammenligne mig med den store danske mester.)

Bunden er nået og skrabet ren, før jeg nåede at udgive hver eneste lille tanke, der nogensinde er raslet rundt i mit hoved.
Jeg skærer min halspulsåre over og hænger mit bloggerkeyboard op og finder noget fornuftigt at foretage mig.

Flere floskler: Mit fundament er skredet, jeg er på herrens mark, den er gruelig gal, hvad nu?

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det måtte jo komme,desværre. Jeg vil takke for en god blog,du har inspireret mange rastløse sjæle og jeg har set mig selv i din blog,bare yngre og sikkert meget pænere. Nu tager jeg min datter i hånden og går på landevejen. Du kommer i min Hall Of Fame,lige under Hunter S Thompson.

Mandejammer,det rigtige vinder af Blogprisen 2007.

Anonym sagde ...

Fedterøv!

Anonym sagde ...

Luk røven anonym,jeg prøver at motivere til et skænderi med konen. Store røv!

Regitze sagde ...

nu går den på Granberg!

jeg holder mig for øjnene og lader som om, du aldrig har skrevet dette indlæg.
da jeg var ung, blev jeg nødt til at læse Strindberg hele tiden, for at kommme i humør over, at det var muligt at have det værre, end jeg selv havde det.
Mandejammer. min Strindberg.

Rose of Aberdeen sagde ...

Jammermand! Du må ikke forlade os! Det gør ikke noget. Du er stadig et geni og en sand mester udi jammerens svære kunst. Kom tilbage! Please don't leave us alone with the Danes!

Suzy Q sagde ...

ahhhh! det var pragtfuldt med noget ordentlig jammer! :)
Bliv venligst ved, tak. Hvis du stopper, vil jeg virkelig give dig noget at jamre over.

Anonym sagde ...

Jeg kan godt forstå du er oprørt!
Men bare rolig - før du ved af det, dukker der noget op.