mandag den 4. februar 2008

Revner i fortovet

Den her fortovsflise ligner en tyk dame i en lille bikini. (Det tænker jeg hver dag, når jeg går forbi, og nu har jeg fotograferet den.)



Aaron Siskind fotograferede en masse revner i fortovet. (Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde nogen af de billeder, men her er noget lignende af ham: to vægge og en vej)


Min far fortalte, at første gang han røg noget pot, stod han og kiggede på revnerne i fortovet hele vejen hjem.
Det er han sikkert ikke den første, der har gjort (jeg tror, David Bowie har beskrevet en lignende oplevelse).

Min bror, da han røg mest hash, sagde, at han godt kunne tænke sig, at vi prøvede at ryge sammen med min far. Hvorfor ved jeg ikke. Det har jeg aldrig fortrudt, vi ikke gjorde.

Den første gang jeg blev skæv, var da Katrine Hüchsmann lærte mig at inhalere, og vi stod og dirigerede trafikken på Rådhuspladsen med en lakridspolitistav, mens jeg skreg af grin. (Bagefter gik vi i biffen, og jeg kunne ikke for the life of me læse underteksterne, samtidig med at jeg hørte efter, hvad de sagde. Det var for uholistisk.)



PS Irving Penn tog en serie billeder af asfalten for sine fødder, Underfoot.

5 kommentarer:

Suzy Q sagde ...

Mig og ægtehapseren røg engang en ordentlig bønne og gik i biffen. De viste "Mand bider hund". Det var en ret fæl oplevelse.

Rose of Aberdeen sagde ...

Din far STOD og kiggede på revner hele vejen hjem? Han svævede måske lige så stille hjemad? What a trip!

Anonym sagde ...

"Mand bider hund"....creepy.

Den tykke dame i bikini ville være genial som en stor poster.

Godt set.

Mandejammer sagde ...

"Han stod og faldt (i staver)"

Anonym sagde ...

Mon han står endnu?