torsdag den 28. februar 2008

Dagens sentens


Fornemmelsen af at bøje knæet den forkerte vej.



Hvad skal man stille op med sine korte, enkeltstående sætninger? Det er et spørgsmål, der længe har optaget mig.
Derfor starter jeg nu afdelingen for enkeltstående sætninger – eller, om du vil, bureauet for enlige sentenser – og kalder dem lynfiktion.

Lynfiktion er til at overkomme for selv det travleste moderne menneske.
Nu kan man skrive kort, uden at man behøver kalde det haiku.
Smart.

Lynfiktion, den nye genre for den alment stressede hverdagsdansker.

Lynfiktion, genren der lige er til at overkomme!


Note: Jonathan Lethem skrev en god novelle om "den perfekte sætning" og "sætningernes konge", The King of Sentences. <- Læs den her.

2 kommentarer:

Regitze sagde ...

gør du grin.
med mig.

Mandejammer sagde ...

Det ved jeg ikke. Gør jeg?