lørdag den 16. februar 2008

Farvel rolige overblik

Én tvær, utålmodig bemærkning fra mig, når alle er trætte, efter en lortedag, hvor jeg ikke har fået lavet noget, og en lorteuge, hvor jeg har været med min mor henne og få hendes dødsdom, og min kone siger, at jeg er "pisse strid" og "vildt langt ude", og vil ikke lade mig være i fred og bliver ved og ved i stigende tonefald, mens jeg sidder fredeligt med øretelefoner på og ser skeptiske videoer med James Randi på YouTube, mens de andre er ved at falde i søvn til Discovery Channel uden lyd på, fordi ingen har gidet skrue op igen efter reklamerne, nu hvor remoten er væk for tredje uge i træk.
– Ja, jeg er pisse strid, siger jeg. – Jeg er pisse strid!
– Stop det, du er vildt langt ude, siger hun.
– Jeg er pisse strid og vildt langt ude, siger jeg med voksende stemmekraft og varierende inflektioner som en shakespeareansk frikadelle: – Jeg er pisse strid og vildt langt ude. Jeg er pisse strid og vildt langt ude. Jeg er pisse strid og vildt langt ude. Jeg er pisse STRID og VILDT langt ude! Jeg er PISSE STRID og vildt langt ude. Jeg ER pisse strid og vildt langt UDE!

2 kommentarer:

2mason sagde ...

Du ér pissestrid og vildt langt ude. Det har du altid været.
Nu må hun sgu acceptere det!

Mandejammer sagde ...

Jeg er glad for du forstår mig!