fredag den 15. februar 2008

Selvmordsblog – altid først med de gode ideer - okay, glem det

Jeg har lige hørt på Howard Stern (pirateret over nettet, en rerun fra denne uge), at der er en, der har lavet en selvmordsblog, 90-day jane, ligesom jeg forudså her på siden.

Bloggen starter: "Jeg vil slå mig ihjel om 90 dage. Denne blog (...) er simpelthen en offentlig dokumentering af mine sidste 90 dage i live (osv.)"
Det var det samme, jeg skrev! (Næsten. Bare 90 dage i stedet for 21.)

Jeg sagde jo, det ville skabe opmærksomhed. Ærgerligt, jeg valgte at leve og at skrive på dansk. (Det gode ved denne slags ideer er, at de er så åbenlyse, at man ikke behøver lave dem selv. Der er altid nogen andre, der laver dem. Med mindre der kan vrides en spand penge ud af det selvfølgelig, så er det irriterende. På den anden side er der jo altid en vis mængde arbejde indblandet, så det hjælper hvis man "brænder" for sagen.)

Bloggen er nu taget af Blogspot, men man kan læse om den her.

***Husk derfor indgående at følge med her på siden, så ved I, hvad der vil ske om seks måneder. (Med mindre jeg har været seks måneder om at udgive indlægget. Eller et år om det, så nyhederne er seks måneder gamle. Der er ingen garantier.)***

* * * * * * *

SIDSTE NYT: Okay, glem det. Jeg var ikke den første, der fandt på den idé. Der var en, der lavede det samme nummer i 2005: Countdown-to-Suicide Journal. Jeg kunne bare have læst ordentligt efter. Sådan er det hver gang, jeg tror, jeg er snedig.

Ingen kommentarer: