fredag den 29. februar 2008

Emmende livskvalitet

Her er min mening: Det kan godt være, det er kedeligt og søvndyssende at lege f.eks. togskinner med sine børn, og guderne må vide, at jeg er faldet i søvn mere end en gang, mens jeg har leget hånddukker med mine døtre, men i bakspejlet er det s'gu alligevel noget af det bedste, man overhovedet kan forestille sig at have gjort. Og når du en dag dør, om mange, mange år omgivet af familie og venner og venners familie og families familie, vil du med tilfredshed kunne sige: - Jeg legede togskinner. Og så kan du udånde. Med fred i sindet. Mæt af dage og rig på menneskelige oplevelser.

2 kommentarer:

Klaus sagde ...

sidste år faldt jeg over et sted hvor min yngste datter havde udfyldt et skema på et af sine internet-steder... under punktet best childhood memory stod der: da far og mig legede med tog...

Mandejammer sagde ...

Det er dét. Man SKAL gøre det, selvom man ikke gider, ellers ender de ovre hos Jan Huus.