Viser opslag med etiketten Jørgen Leth likvificeret. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Jørgen Leth likvificeret. Vis alle opslag

tirsdag den 21. juni 2011

'Jeg er en STOR MAND'


I lørdags var jeg ovre hos Donzo sammen med Triple-K og se en dårlig splatter (oprigtigt dårlig: Dellamore Dellamorte, kan ikke anbefales) og fik at vide, at jeg lyder ligesom Pia Kjærsgaard, fordi jeg er "antielitær" og synes en nuværende adjunktprofessor var en snothvalp i 1993, tsk, tsk. Ugen før var jeg ude og fik at vide, at jeg lyder ligesom Jørgen Leth, fordi jeg rakte hånden ud og sagde "med savoir faire og tæft". Jeg har overvejet, om jeg bare er dum at høre på og burde holde min kæft. Den mulighed eksisterer. Fra nu af bliver jeg hjemme og tænker over dét.



Han er sjov, den Donzo: – 'Ækel mandsling', har han sagt to gange nu, – sådan affejer du hele mandens [Woody Allens] værk.

– Du skal ikke være en Dominique Strauss-Kahn-apologist, siger jeg. – 'Jeg er en
stor mand!'

mandag den 28. januar 2008

Ejpot©®™ – asfalten synger

Jeg er på det seneste holdt op med at gå rundt med min iPod (Nano med en smadret skærm, der ligner en blækklat, så jeg kun kan shuffle) i ørerne altid. Jeg plejede ikke at kunne gå uden for en dør uden at ploppe den i.
Og efter jeg er holdt op, føler jeg mig meget mere "grounded" i virkeligheden og mine omgivelser. Jeg lægger mere mærke til ting omkring mig, om ikke fuglenes fløjten, så da dækkenes sugende greb mod den regnvåde vejbane (gummiet suger sig mod vejbanen / suger / hjulene snurrer / vi er i det tunge tråd / vejbanen / synger / syngende gummi / der suger sig fast / der bevæger sig mod vejbanen / at bevæge sig / osv. – hvis det var et Jørgen Leth-digt, selvom "suger" selvfølgelig er for ladet og ikke fladt nok). Og jeg synes også, jeg har lagt mærke til mere i mit synsfelt, ingen åbenbaringer, bevares, men hvad man støder på på sin vej. I hvert fald har jeg følt mig mere som en del af tingene, og ikke mindst betydeligt mindre forhastet og udfarende i trafikken uden henholdsvis aggressiv hip-hop og country & western pumpende i ørerne.

Det holdt godt og vel en 14 dages tid. Nu har jeg ejPotten©®™ i igen, men mere selektivt. Jeg kan godt gå i Netto eller centret uden lyd.

Jeg glæder mig til, der kommer VR-briller, så man kan lukke hele lortet ude og selv bestemme sine visuelle omgivelser også (jvf. den seneste William Gibson og alt hvad han nogensinde har skrevet.)

fredag den 13. april 2007

Opfølgende skandaler


For et stykke siden (her) brokkede jeg mig over, at der aldrig er nogen gode sexskandaler her i Danmark, og at der ikke bliver gjort nok ud af dem, der er.

I mellemtiden er jeg kommet i tanke om en: Jørgen Leth, s’gu da.

Det var da en skandale. Han blev fyret fra sin gode faste tjans med at sidde og læse op af Michelin-guiden under Tour de France og nødedes ud på foredragsturné udenfor sæsonen.
Så godt han havde det: Hus i varmen, lidt venstrehåndsarbejde i Europa i de lyse nætters tid...

I øvrigt er det ikke noget, jeg ved noget om.
Jeg efterlyste bare en god, saftig skandale, og der var den, lige for øjnene af mig. Ikke at jeg fulgte med i den. Men lidt kender jeg dog til begivenhederne, selvom jeg aldrig følger med i noget dansk, hvilket kun kan betyde, at det har været en ordentlig skandale.

For at fordrive tiden hvor jeg burde have arbejdet i dag, satte jeg mig til at likvificere hans ansigt i Photoshop, og før jeg vidste af det, havde jeg lavet 88 lag. Nu er jeg for træt til at lave noget andet. Måske burde jeg gå hjem.


UPDATE: Hvorfor laver Blogger det om, så man ikke kan vise animerede GIF'er længere? Hvad tænker de på? Er de blevet onde?)


***NEWSFLASH!!! 29. maj 2008***Nå nu kan man godt se GIF'erne igen. De gi'r den rigtigt.***END NEWSFLASH!!!***


UPDATE okt. 2009: Nu lægger jeg dem op på Photobucket. Det virker.