Viser opslag med etiketten Finsensvej. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Finsensvej. Vis alle opslag

torsdag den 14. april 2011

Det gamle kvarter


Her er en video fra mit gamle kvarter. Det er ingenting, bare sånoget pjat, som min mor sagde, når hun kom med noget fra tierbutikken.



Jeg var inde i den gamle bagelbiks. De er gået ned ad bakke. Pigen spildte hummus i rødløgene og satte fingeren ind i koppen, før hun hældte op, men jeg gad ikke sige noget.



mandag den 27. august 2007

Tidsmaskine

Når der renoveres butiksfacader, sker det, at de gamle, håndgjorte skilte underneden dukker op, som man ser lige nu på hjørnet af Dalgas Boulevard og Finsensvej. Det er noget af en forskel. Hvorfor er næsten alle nye skilte så grimme og værst af alt kedelige?



Her er et tilfældigt eksempel til sammenligning fra den anden side af gaden.


I øvrigt vil jeg nok mene, at der er en vis ironi i, at det er nu er folk fra kolonierne, der driver kolonihandlerne.
(Eller også er det ikke ironi. Der er altid nogen, der skal diskutere hvad ironi er.)