Viser opslag med etiketten gammel hund - nye kunster. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten gammel hund - nye kunster. Vis alle opslag

tirsdag den 6. december 2011

Nyt & gammelt


Stod og ventede på at barberen åbnede i morges for at få trimmet skægget. Første gang under rigtig ragekniv. Spiste blæksprutter til frokost (luksuskonserves, nedsat til kr. 5, SuperBrugsen, 2009, udløbsdato 11/12, stod to somre i kolonihaven). Ville ønske jeg var syg, så jeg kunne ligge og se video hele dagen. Vågnede kl. 5.52 i morges af drømmen. Hulkede. Var liderlig.



onsdag den 14. september 2011

Jeg spiser mit mentale grønt


En af de bedste ting, jeg har lavet i lang tid, er, jeg har downloadet en stribe foredrag fra Berkeley om den vestlige civilisations historie. Jeg er foreløbig nået til Solkongen, og der er alt muligt, jeg ikke vidste eller aldrig har hørt efter. Europa som begreb, hvor går grænserne osv. (mig altid: Israel er med i det europæiske Melodi Grand Prix?), muslimerne i Europa (skurke har altid navn med Z – som Zorglub, Zorgon, Zurg og lign., tyrkisk eller østligt klingende navne), alle de skel, der går hundredvis af år tilbage (jeg kan ikke lide Hapsburgerne).

Jeg var ved at blive lidt træt af Dan Savages podcast, jeg kan hans moraler udenad efterhånden, og tænkte, at jeg ville inddrage et andet stofområde ud over analsexteknikker – babysteps, masser af lube, gnid den evt. frem og tilbage over anus uden at forsøge indtrængen – men det kan godt være svært at få det hele med, når man cykler.


iTunes U: UC Berkeley: Carla Hesse: European Civilization from the Renaissance to the Present (efteråret 2008). Link



PS Jeg startede med tre foredrag fra forårssemestret, der var bedre, vil jeg mene, men da jeg endelig fik dem hørt og ville hente flere, var de alle blevet taget af igen. Hvis jeg trænger til at repetere, tager jeg et semester til ved Thomas Lacquer og ser, hvordan han er.

PPS Det føles også enormt meget ligesom at gå på højere læreanstalt, fordi professoren siger ting som: Husk nu at læse lektier, husk nu at aflevere jeres opgaver. Og forsøger at nå de unge med lamme referencer til iPods og lign. for at sætte historiske begivenheder i relief. Haha! Men en god foredragsholder, det er hun. Hold da helt ferie, hvor jeg lærer noget
.

Liste over 400 gratis online kurser fra førende universiteter.

tirsdag den 17. maj 2011

Høje toner


– Jeg tror, jeg er ved at blive gammel, sagde jeg til min kone i morges, – jeg er begyndt at kunne lide klassisk musik. I går hørte jeg en cd med en kontratenor.
– Du er ikke ved at blive gammel, sagde hun, – du er bare ved at blive voksen.
– Jeg synes, jeg er ved at blive gammel.



En hel cd var lidt meget, men nogle af sangene var virkelig gode. Linernotes'ene var også gode. Først brokkede han (sangeren – Andreas Scholl) sig over, at folk siger, han lyder ligesom en pige, og så nævner han Klaus Nomi, der åbenbart påvirkede Bowies garderobe i 70'erne. Aldrig hørt om ham.


Klaus Nomi: Cold Song.

(Først Supertramp, nu en kontratenor – jeg er inde i en højstemt periode.)

Det forbløffende er, at jeg forstod, hvad flere af sangene handlede om.


tirsdag den 3. maj 2011

'Osama bin Falafel'


Her er et forskud på min tiåret for 9/11-tale

Et par dage efter 9/11 stod der dét på en container på Nørrebro: "Osama bin Falafel". Så vidste jeg, verden ville være okay.



Tak.

tirsdag den 5. april 2011

Det var da også en ide


Hvad er det med disse omslag? Prøver de at gøre klassisk musik *gulp!* hipt?





PS I det hele taget bemærker man stærkt nedringethed i alt, hvad der hedder klassiske pladeomslag, men det er jo kun godt. Jeg mener, det kan da ikke skade.

PPS Jeg har lige hørt begge disse cd'er og føler trang til at klappe mig selv på ryggen: Gudsrost har spist sin spinat.

PPS Forleden dag kom jeg til at høre en hel cd af Haydn, fordi jeg troede, den var på WFMU (men jeg havde klikket på noget andet): – Det var da en herlig musik, de spiller, tænkte jeg.


PPPS Jeg har også ædt en camembert i dag. Det er aldrig sket før. Jeg ændrer mig så sandelig, jeg vokser og gror.


onsdag den 9. marts 2011

Gavnligt skud indflydelse


I stedet for at ryge for at få min puls op, er jeg gået over til f.eks. at ringe til folk, jeg ikke kender, og spørge, om de vil udgive min bog.

Mig: – Bzdvrk!

Det virkede sidste uge. Jeg havde en udenlandsk husgæst, en guru-type der rejser rundt i verden og "planter memer i folk", og fik set mig selv lidt udefra.


Richard A. Kirk.

Stakkels lille mig, store stærke mand.

Uhørt


Jeg smed to malerier ud i går. De er så grimme, at jeg ikke engang selv kunne holde dem ud.



lørdag den 16. maj 2009

Den sorte hund

***
Jeg drømte, at jeg klappede en hund, der nød det så meget, at den spændte ryggen som en bue med hovedet nedad ud over kanten af sofaen. Det var ikke min egen gamle hund: sort og med samme hvide blis ned ad brystet, men med ansigtet af en bokser.

Jeg strøg den på brystet, men der var brystvorter over det hele. Jeg har aldrig set så mange brystvorter.


***

tirsdag den 20. maj 2008

Stritart

Jeg har planlagt et storstilet "street art"-projekt med min ven 2mason, og han har allerede sat sine elever til at researche emnet og lavet en stencil, der gik i stykker. Men der er jo det ved det, at for at lave streetart skal man jo bevæge sig uden for en dør (ellers er man bare ligesom Don Nzo, der sidder derhjemme og "flanerer" den foran fjernsynet), og hvem ved, der kan komme plakatklister på hans nye ladcykel, så der er voldsomme praktiske forhindringer, og chancerne for at det nogensinde bliver til noget er små.

Jeg har dårlige erfaringer med de sidste mange samarbejdsprojekter. Mine samarbejdspartnere er endnu mere ugidelige end jeg selv.

På den anden side har jeg vildt meget lyst til at lave en kæmpegraffiti, man kan køre forbi og kigge på og fotodokumentere ud over hele nettet. Men det er sjovere sammen med nogen, og vi har allerede hele konceptet.

Eller også er det pinligt, fordi vi er for gamle, ligesom at starte et band når man er over fyrre. Kan det overhovedet lade sig gøre? Ingen har tid mere til noget. Klog og sat af skade er man blevet.
Eller også er det bedre at lave ingenting.

Nuvel! Afsted mod nye horisonter.
Yaaaaaaaaah!
Smat!

fredag den 8. februar 2008

Folkeoplysning


Jeg plejede at læse Dan Savages sexbrevkasse Savage Love i The Village Voice, for den var altid underholdende (midt mellem alt det frelste stof), og nu er han også begyndt at lave en podcast (her igen eller iTunes). Den har den twist, at læserne ringer ham op og lægger en besked, og så ringer han tilbage og diskuterer med dem og giver dem svaret på deres problemer.
Han har det med at sige, at folk bør dumpe deres kæreste. Det kan jeg godt lide. Det virker forfriskende.

Det er udmærket at lytte til, når man sidder og tegner.

Og det sker, at Deres hengivne blogskriver lærer noget. F.eks. (i podcasten fra 12/11/2007) giver han gode råd om, hvordan man ruller et kondom på. Suk, siger han, skulle det virkelig være nødvendigt, men her er den igen for Prins Hetero-Knud: Lad være med at vente til lige før samlejet, men tag kondomet på et godt stykke tid før og leg evt. lidt med dig selv*), til du har vænnet dig til det og ikke tænker på, at du har det på. Derved undgår man at gøre selve indførslen til et kritisk øjeblik. Det ville jeg godt have vidst, da jeg var en ungersvend. Sådan har jeg aldrig fået det forklaret før, og jeg læste i sin tid al seksualvejledningslitteratur på mit kommunebibliotek. (Her kan jeg indsætte et billede af Inge og Sten Hegeler.)

*) Unge kan have et problem med at "lege med sig selv" i deres partners nærvær, fordi de mener berøring af deres kønsorganer eksklusivt er den andens gebet, men det må de altså se at komme sig over, mener den gode Savage.


Faktaboks: Dan Savage er bl.a. kendt for ved sine læseres hjælp at have navngivet og populariseret udtrykket "santorum" – opkaldt efter den reaktionære daværende senator Rick Santorum – i betydningen "the frothy mixture of lube and fecal matter that is sometimes the byproduct of anal sex" (oversat: "den skummende blanding af glidecreme og fækaliemasse, der undertiden er et biprodukt af analsex.") Så vil Santorums navn til al tid og evighed være forbundet med det. Det har han rigtig godt af. Dumme svin.

PS En "huckabee" er når man kaster lidt op, mens man giver et blowjob. Haha.

PPS Hvordan kan det være, politikere ser så vanvittige ud på officielle billeder? (Se også her.) Er det fordi, de er vanvittige, og ser mere vanvittige ud jo mere hykleriske de er, eller er det fordi, officielle billeder partout får folk til at se vanvittige ud – ligesom på skolebilleder og kunstige bryllupsbilleder, folk får lavet henne hos fotografen?

PPPS Hvem har fundet på det her med at politikere skal smile og vise tænder på billeder? Jeg vil gennemgå de officielle portrætter af amerikanske præsidenter og se, hvornår de begyndte på den uskik... Én ting er sikkert, når de først er begyndt, er der ingen vej tilbage, så kan de ikke holde op igen. Der er kun én vej, og det er frem, som jeg engang hørte en foreningsformand sige i fuld alvor, da han skulle have sit forslag mast igennem.


fredag den 13. april 2007

FUCK YEAH!

Jeg har lært at pifte i fingrene ved at følge instruktionerne på Wikihow! Hvor fedt!!!
Det virker! Jubii!
Nu kan jeg få venner på nye skoler!

Instruktionerne er supernemme. Det tog mig under mindre end et minut at få en god lyd frem, og jeg har dårligt bestilt andet end at øve mig lige siden, i hvert fald ikke det der ligner dagens gode gerning.

Jeg har pissetravlt. Det er min travleste uge på året. Men hvad er vigtigst, hvad er fornuftigst? Jeg har altid ønske mig at kunne pifte, og nu kan jeg!
I øvrigt er min deadline først næste uge, men der er så meget der skal laves. Og jeg gider ikke. Suk. Sukke-luk, sukke-lirum-luk.


Man kan også pifte i tæerne, men jeg kan ikke se hvorfor. (Presselink)