Der er nogen, der altid spiller høj radio ude i gården, her lutheransk folkekirkegudstjeneste.
– Stop det dér Jesus-noget, sagde jeg højt og myndigt ud af vinduet.
Og der blev stille.

Siden for den moderne, følsomme mand, der trænger til at komme ud med det



Kære læsere
Jeg tror ikke, jeg har gjort badeværelset rent i dette årtusind.
Arbejdets morale: Rengøring er et mas, lige meget hvordan du vender og drejer det. Men ... er der noget, der skal gøres, er det bare at tage fat.
**Fire måneder efter min beklagelige skade genoptræner jeg min forstuvede, endnu hævede ankel med et vippebræt. Jeg havde aldrig i mit liv troet, at jeg ville stille mig op på sådan et fodformet, ethjulet skateboard, men nu står jeg der næsten dagligt og laver mindst halvdelen af de anbefalede øvelser, og det virker. Nå.


Andre gange er der selvfølgelig ingen vej udenom. Og så er der de gange, hvor det bedre kan betale sig at spendere penge end bruge tid.*) F.eks. har jeg lige bagt 27 muffins til min datters kagedag i klassen. Jeg skulle bare have købt romkugler hos bageren. Det havde været nemmere. Med begge børns kagedage har jeg regnet ud, at jeg gennem årene har bagt over 430 muffins med glasur og krymmel (her kan man forestille sig et læbesmækkende, mundvandsfremkaldende, glinsende nærbillede af en muffin). Jeg har længe mistænkt, at hemmeligheden ved at bage til børn er tyk glasur. Og krymmel. Tyk glasur og krymmel. Ak ja, hvad gør man ikke.

Tre år efter festen fandt jeg i inderlommen af min blazer en fladtrykt chokoladecigar, jeg vandt for bedste festtale.




Dr. TB spurgte mig, mens raketterne føg os om ørerne, hvad mit nytårsforsæt er.
I øvrigt må jeg nok se i øjnene – det slog mig nytårsaften – at hun er en rappenskralde, at hendes skraphed er en integreret del af hendes personlighed, jeg må lære at leve med. Hun kan være meget sjov, når hun er skrap, men det er ikke altid, jeg har overskud til det – lad os se det i øjnene. Sådan er hun bare, min følsomme blomst.
Jeg har pissetravlt. Det er min travleste uge på året. Men hvad er vigtigst, hvad er fornuftigst? Jeg har altid ønske mig at kunne pifte, og nu kan jeg!