Viser opslag med etiketten endeløse møder. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten endeløse møder. Vis alle opslag

tirsdag den 17. maj 2011

Med på


Jeg røg en fed ved bestyrelsesmødet i onsdags, og jeg kunne ikke løse en ekspertsudoku før i dag (lørdag).



torsdag den 7. april 2011

Var det besværet værd?


To uger i træk skulle jeg til møde om lønnedsættelse, og begge gange blev mødet aflyst. Tredje uge var der ikke arrangeret noget møde. Begge dage forberedte jeg mig ved at ligge i sengen til kl. 13 for at kunne fremstå helt afslappet, et arbejde der således var spildt. Nu er det endelig lykkedes mig at komme til mødet og få forhandlet min løn ned.



torsdag den 10. marts 2011

Udskiftninger


I dag var jeg hos tandlægen for at få fjernet min sidste sorte plombe, og bagefter skulle jeg til møde for at diskutere min lønnedsættelse.



PS Jeg fik "forårsrabat" hos tandlægen.

torsdag den 28. januar 2010

Et godt møde


Det var et godt møde. Vi røg en fed og bevilligede os selv 20.000 kr.

torsdag den 7. januar 2010

Hjemmelavet (med Dajm)


I stedet for at arbejde i går holdt vi et møde og spiste en islagkage.

Jeg fik tre stykker.



torsdag den 10. september 2009

Ude og hjemme igen

***
Jeg kom hjem fra hippie-kulturarrangement i udlandet og til forældremøde på skolen. Kontrasten var stor. Alle forældrene snakker om deres eget barn og barnets problemer og nogle også om deres andre børn og deres problemer, f.eks. på andre skoler. Alt i alt meget kedeligt, og småkagerne kunne have brugt noget mere palmeolie.

Læreren forklarede et eller andet, der gav årsag til murren, og jeg sagde: – Altså parallelle strategier?
– Hvad betyder det? sagde en af mødrene.
– Øh, at man kan nå målet på flere måder, sagde jeg (især hvis det er horisonten).
– Okay, så det betyder altså ikke noget, sagde hun.
– Nej, det betyder faktisk noget, sagde læreren.

Jeg holder som regel altid mest med læreren. Forældrene er sindssyge (se også her).

Nu forestiller jeg mig, at de ser det her og genkender mig: – Hvorfor skriver du sånoget?
Åhr, det betyder ikke noget! Det er kun noget, der står her til evig tid.

Det er heldigvis kun en lille del af mig, der tænker sådan. Resten af mig får tiden til at gå med at klæde visse af mødrene af med øjnene og forestille mig variationerne. Der er nogle rigtige hotties imellem.

Folk går udenfor og tænder smøger uden at sige farvel til hinanden.


Uddrag af mine notater:




Desuden:

***

tirsdag den 3. marts 2009

Hun ser stadig skidegodt ud

***
Jeg deltog i en åndssvag fokusgruppe, og bagefter stillede jeg mig hen under hendes vindue og så op, om der var lys. Jeg bliver underlig, hver gang jeg er ude i det kvarter. Jeg kan ikke køre forbi Svanemøllen St. uden at tænke på dengang, en gammel klam nar samlede hende op der, og hun tog ham med hjem og poserede for ham i badedragt. – Dine ben er lidt tynde, sagde han. Han var fotograf.
– Hvad tænkte du på? sagde jeg. – Han kunne have voldtaget dig!



Hun var flyttet, sidste gang jeg kom i forbi, i 2002, da jeg søgte job, og hendes lillesøster boede i lejligheden. Nu stod der et nyt navn, jeg ikke kendte. Der var ikke lys. I min fantasi kiggede hun ned og fik øje på mig. Jeg drømmer stadig om hende ind i mellem. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg tjekkede hende på Facebook i går. Den eneste gang, jeg har set hende de sidste 20 år, vinkede jeg og kørte videre med børnene i kassecyklen. I mange år forestillede jeg mig, at jeg ville møde hende, ulogiske steder, New York, og vise hende mit nye jeg: Se, jeg er kommet videre.


***

lørdag den 4. oktober 2008

Glip

***
Min kone er sur på mig, fordi jeg tog til det her møde og blev og drak 20 (gratis) bajere i stedet for at komme hjem og ikke ringede og sagde noget.
"Fjols!" sagde hun og knaldede røret på.
***

mandag den 19. maj 2008

Jeg kvæles

Arbejde, familie, tre fødselsdagsfester for det samme barn på en uge, hvornår skal jeg nogensinde nå noget som helst?



For ikke at tale om sindssyge bestyrelser og generalforsamlinger i Foreningsdanmark – den slags tiltrækker de værste elementer.

Og nu kan man ikke sende sine børn på SFO’en pga. strejken. Der røg al min tid.

torsdag den 27. marts 2008

Det omvendte af en ledertype – hold mig ude af direktionen

Pludselig – midt i mødet – følte jeg mig som verdens svageste person, fordi jeg er ude af stand til at tage en konflikt (undtagen til en hvis grad med dem jeg elsker) eller en beslutning.

Det ramte mig som et læs mursten efter endnu en kikset dag med uafbrudte undvigelser. Jeg er det komplet omvendte af en ledertype: Jeg kan ikke tage en beslutning, hverken god eller dårlig, og der er ikke noget, der bliver bedre af at vente – jo, nogen ting går væk af sig selv, men det er ikke værd at satse på.

torsdag den 17. januar 2008

Apropos næsehår

Jeg var til fyrreårs fødselsdagsfest hos min kones fætter Örvan Åke oppe i Ganløse.*) Han fortalte i forbindelse med kvinders plukning af øjenbryn om dét at hive næsehår ud med neglene, når man sidder til møde. Jeg troede jeg var den eneste der gjorde det! Det gør skideondt, navnlig når man får fat i en hel dusk på en halv snes hår.

Han arbejder på en stor dansk medicinalvirksomhed.

Jeg kan virkelig godt lide min kones fætter Åke Örvan.

Han sparkede sin nabos hund, engang den ikke ville lade avisbudet komme ud af lågen. En anden gang sparkede han en hund, der ikke ville lade ham komme forbi på skovstien. Han er en følsom sjæl, men også en he-man.


*) Navn og andre personlige oplysninger er ændret for at beskytte hans (og min) sande identitet


Nærbillede af mit klinisk studsede næsebor fra en anden 40-års fødselsdag i lørdags.
Jeg fandt endelig den trimmer, der var bortkommet.


tirsdag den 20. november 2007

Tal normalt, I lomme-Napoleoner!

Hvad er det, der sker med folk, når de er til møder, at de bruger ord som "løsøre" og "personlige effekter" og "i henhold til" og "i overensstemmelse med" og "gøre indsigelse" – ord man ellers aldrig hører normalt?

Alle folk har en lille Hitler indeni, der bare venter på at komme ud og regere.
I hvert fald en skrankepave.

"Giv dem en uniform, og de tror de er Hitler!" som Rick siger i The Young Ones.
Lydbid her, manuskript her.

*

Udvalgte notater fra gårsdagens møde:



søndag den 28. oktober 2007

Tiden går så langsomt når man venter på en banegård

Jeg var til møde i torsdags, og imens de andre bare hører efter, bruger jeg tiden til noget fornuftigt, fx. at tegne. Fem fulde ark blev det til. Her er udvalgte nedslagspunkter fra referatet:






Jeg hader navnerunder.

torsdag den 20. september 2007

Fra referatet

Jeg var til møde i går. Her er et udpluk af mine noter.



Jeg hader møder. Det er ligesom at gå i skole igen.

onsdag den 29. august 2007

Leveråd nr. 2

Lad være med som en idiot at melde dig til bestyrelsesarbejde i foreninger.



Udvalgte floskler til belysning: Det er ikke andet end ballade. Utak er verdens løn. Ingen god gerning går ustraffet hen. Meld dig aldrig frivilligt til noget.