Viser opslag med etiketten godt jeg ikke er psykopat. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten godt jeg ikke er psykopat. Vis alle opslag

torsdag den 28. januar 2010

Godt jeg ikke er enefar


Min datter (13) er begyndt at lave skrækserier. Så dygtig hun er. Så siger jeg: – Du burde kigge i nogen anatomibøger, så du kan se, hvordan mennesker ser ud under huden.
Og lidt senere: – Har du lyst til at se nogen parterede lig? Vi kan tage ind på Panum en dag, der har de sådan nogen i montrer.
– Nej. Far, du er altså ret mærkelig.


Jeg skal have bestilt nogle flere gamle EC-serier.

Jeg kom til at tænke på dengang, hun var 4, og hendes oldemor lige var død henne på plejehjemmet. – Tager du (vores datters navn) med over at se hende? sagde jeg til min kone (hvis bedstemor det var).
– Hvad? Hvorfor i alverden skulle jeg det?!
– Jeg tænkte, hun måske ville synes, det var interessant.

tirsdag den 10. marts 2009

Millimeter fra døden

***
Når jeg cykler op ad bakken på vej hjem, kan jeg finde på at forestille mig, at jeg er en sort panter, mit totem, og at personen længere fremme – i dette tilfælde en midaldrende dame med cykelhjelm – er mit bytte, som jeg indhenter og flår af cyklen med mine skarpe kløer – og æder, hvis jeg faktisk var panter eller kannibal. Så falder vejen mig nemmere.

Tænk på det, når jeg suser forbi dig en dag, og du hører mig snerre.


***