Viser opslag med etiketten små gåbaner. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten små gåbaner. Vis alle opslag

fredag den 11. september 2009

Helt hjemme

***
Hver dag kommer min kone hjem og brokker sig over, at jeg roder. Hun har ret, men jeg har ingen steder at gøre af tingene. Hun siger også, at jeg går i vejen. Jeg har heller ingen steder at gøre af mig selv.

Nogen gange kan det være, I tænker: Hvorfor er jeg egentlig sammen med min kone? Men I kunne lige så godt spørge: Hvorfor er I så sammen med jeres partner? Hvorfor er nogen sammen med nogen?

Jeg er træt af at føre logbog over alle vores uoverensstemmelser. I en grad så der faktisk var en for 14 dage siden, jeg undlod at beskrive.

Hvad betyder dét?
***

lørdag den 16. februar 2008

Vigepligt for viven

At holde fred i ægteskabet minder mig om at holde op med at ryge. Boum, med ét slag ligger man i krig igen.

Min kone er fornærmet eller også er det såret, fordi jeg har hævet stemmen og lavet en scene.
Vi undgår øjenkontakt.
Hun svarer mig med enstavelsesord.
Vi støder ind i hinanden på gangene og de smalle områder i lejligheden som fremmede i Metroen.

Ligesom med at holde op med at ryge skal der ingenting til, før man falder i igen. Der er ingen gråtoner, det skifter direkte fra grønt til rødt. Det kræver konstant vedligeholdelse, og man kan ikke slække på disciplinen et øjeblik.

Jeg skulle være taget ud at drikke i aften. Men jeg har ikke lyst, jeg gider ikke drikke, og hvad er der ellers at lave lørdag aften?

tirsdag den 25. september 2007

Smalspor

Gangene i vores lejlighed er så smalle, at vi er nødt til at holde tilbage og vente på at hinanden går forbi, som ensporede toge.

mandag den 8. januar 2007

Fortovsantropologi


At Danmark er et overreguleret samfund kan blandt andet ses ved, at fortovene er delt op i små "gåbaner", der lige passer til en enkelt person. Kommer man for skade at gå på brostenene ind i mellem banerne, bliver den modgående fodtrafik forvirret.
Og fortovene er ens allevegne.