onsdag den 27. februar 2008

Mit liv i en nøddeskal – lynfiktion


Der var en spalte i The New Yorker om et web-magasin, der opfordrede folk til at sende deres livshistorie ind fortalt på seks ord – inspireret af Hemingways gode, gamle, verdens korteste, komplette novelle: "For sale: baby shoes, never worn." Det er der siden kommet en bog ud af, og de er ved at samle ind til en ny. (Klummen er også meget nuttet, fordi den udelukkende er skrevet med sætninger på seks ord. Meget fikst.)

Men sådan en livshistorie har jeg allerede skrevet! Og det helt tilfældigt. Se bare her.
"Hvad var det nu jeg sku’?" Seks ord der siger det hele.

Atter engang er jeg med på noderne uden at vide det.


Note 1: Super kort fiktion kaldes åbenbart flash fiction. Her er et link.

Note 2: Jeg synes, at hemmelighed.net er et godt eksempel på lynfiktion – af folket.


1 kommentar:

Rose of Aberdeen sagde ...

Av! Lad være! Jeg vil ikke!