onsdag den 25. juni 2008

Det lakker mod enden

***
Hvis jeg var lige så god til at ordne min selvangivelse, som jeg er til at gå i panik...
Hvem der kunne leve af at gå i panik.
Er det et fag? Det omvendte af en brandmand, så at sige. Nej, ikke "vandmand", "branddame", "ildpåsætterske" eller "pyrodam'" – det er selvfølgelig også omvendt, men ikke helt den rette vinklen – mere en, der løber rundt i ring og råber hjælp og åhherregud, i modsætning til den raske brandmand der fatter slangen og slukker affæren.

Der er et værre hus her på kontoret.
Jeg kan ikke sidde stille. Mine øjne løber i vand. Jeg kan ikke tænke klart.
Jeg må virkelig se at få det gjort, så jeg kan blive menneske igen.
Det er det, der er problemet, og jeg mangler næsten ingenting for at få det færdigt.
KAN DU SÅ KOMME I GANG, siger stemmen.
Åh!
Jeg er et vrag.
***

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

La' så vær' å hælde fernis ned ad ryggen!

Mandejammer sagde ...

Oh, ha ha! Ha.