fredag den 27. juni 2008

Hånd om det (min skat III)

***
Det er helt vildt. Jeg har i går læst papirerne, der fulgte med min selvangivelse, og i dag har jeg ringet ind til Skat og fået et pænt svar efter næsten ingen ventetid. Jeg troede, det ville være ligesom at tale med Darth Vader, men han virkede meget flink, denne mand, der holder min fremtid i sine hænder.

Jeg prøver at sige til mig selv: Det er bare penge, det er bare penge.
Jeg forstår det, men det er ikke sikkert det hjælper.

Lektion 1: Sæt dig ind i tingene og gør det ordentligt. Men det er svært for mig, der som udgangspunkt fusker.*) Jeg er alternativ, før jeg er mainstream. Godt man ikke bor i en terrorstat.

Lektion 2: Tænk på Skattevæsenet som et serviceorgan, der betjener dig.

Lige meget hvordan man vender og drejer det, er det et mareridt. Nu har jeg lige fået at vide, at de har udskudt afleveringsdagen til d. 3., fordi systemet var nede, så jeg venter med at bekymre mig om det igen til efter weekenden.


*) Altså ikke kriminelt. Fusker som i: Jeg smækker det sammen og håber på det bedste. Fuske som i satse på sit held. Jeg er naturligvis et bundhæderligt menneske! Man spøger ikke med skattevæsenet.
****

Ingen kommentarer: