onsdag den 11. juni 2008

Menstruation i knæhasen

***
Det siver endnu fra min knæhase. Lymfevæske, det er en kropsvæske, man ikke hører så meget til, så meget mere diskret end blod, selvom den også er over det hele.

Jeg har sat et bind derop med plaster på min ortopædkirurgs foranledning. Det er gennemblødt nu. Det føles som at have menstruation i knæhasen.


Irrelevant billede

Sivning af lymfevæske efter stripning af åreknuder er åbenbart en almindelig konsekvens, siger hjemmesider for privathospitaler, men det gør det ikke mere morsomt. Åhr, når bare man har sit gode humør. Hvem der havde en kasse bajer og en aids-fri luder og ingen der sladrede og ingen dårlig samvittighed og var ung igen. Min svigermor er død. Jeg bærer sorg. Og det er ikke min mening eller særlig taktfuldt at nævne det i denne sammenhæng, men ud skal ud, og jeg vil hellere luske det ind til sidst i teksten, hvor kun den standhaftigste læser når, end udbasunere det under et banner. Goddammit. Hun var et godt, diskret menneske, jeg vil ikke skrive om hende her.

2 kommentarer:

Suzy Q sagde ...

Jeg kondolerer.

Mandejammer sagde ...

Du er en standhaftig læser. Og tak, Suzy.