onsdag den 18. juni 2008

Min far til frokost – en situationsrapport

***
Min far er kommet her til frokost. Han er ude at tisse. Nu vil jeg se, om han foretager sig noget mindeværdigt, jeg kan rapportere:
´
  • Ikke noget specielt foreløbig, bortset fra at han klager over, at der er pesto på hans sandwich
  • Han kan ikke forstå, hvordan jeg kan spise min, fordi den er fedtet (hummus, champignoner, soltørrede tomater)
  • Nu spiser han en småkage
  • Nu læser han min tale til min svigermor.

Konklusion: Det gik meget godt. Ikke de store fornærmelser denne gang fra nogen af parterne. Lidt bitterhed, misforståelser omkring min mor. Ondt i min fars tegnebog, fordi han skulle give.
Han gik den forkerte vej på vej ud. Det er ligesom den gamle vits med at gå ind i skabet og sige: – Hov, er det allerede blevet nat? (sidst set af mig med Jesper Klein). Den er altid god.
***

Ingen kommentarer: