onsdag den 4. juni 2008

Lidelser

Jeg har fået udført et kosmetisk-kirurgisk indgreb og går nu og lider, som man må, for skønheden: En skæmmende åreknude er flået ud af mit ben ved såkaldt stripping, og nu skal jeg gå 2 x 1 time den første dag. Efter 10 minutter tænkte jeg: Det her er kedeligt. Jeg er ikke vant til at gå. Jeg skulle nok ikke være gået de steder hen jeg plejer at cykle.

Faktisk tog jeg ind til Nørreport for at hente et par nye multifokale kontaktlinser, men min optiker overtrumfede mig: Hun havde fået hævet sine bryster, og det lød værre. Endelig efter tre måneder var hun ved at få følelsen tilbage i brystvorterne. Men hun var meget tilfreds: – Nu er de som en syttenårigs, sagde hun.

Jeg skulle have spurgt, om jeg måtte se.

*

Min svigermor er ved at dø.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Oh, og jeg som håbede du var i NY..
Prøv at gå i Smallegade og prøv MBT-sko.
Så kan du lege lidt med din forfængelighed, mens du gynger ned ad gaden.
Trist med din svigermor.
En ulykke kommer sjældent alene!

anjoe sagde ...

Du må se det positive i din egen situation, at du lider "for skønheden", modsat din svigermor...

Mandejammer sagde ...

MBT-sko? Er det ortopædisk?

Anonym sagde ...

Næ, det står for Masai Barefoot Technology. Men smut du nu bare ned og se og hør om dem!

Mandejammer sagde ...

Nu bliver jeg nødt til at gøre det.