fredag den 20. juni 2008

Andre udpluk fra min frokost med min far (bonusmateriale)

***
(Baggrund: Min far var her på mit værksted til frokost i forgårs.)

Min far sagde: – Når du så ikke kan tage at arbejde mere, springer du op og maler?
– Nej, sagde jeg, jeg sætter mig til at skrive selvmordsbreve.

(...)

– Jeg har inviteret din mor med til min fødselsdag, sagde han, men jeg ved ikke, om hun kommer.
– For min skyld er jeg helst fri. Jeg har ikke brug for at se jer sammen.
– Men vi har jo familie sammen. Det vil vi altid have.
– Ja, men det er ikke det samme som, at hun skal komme til din fødselsdag. I er jo ikke sammen længere.

(...)

– Det bliver for incestuøst. Skal "Jette" (min fars kærestes eksmands nye kone) så også med?
– Nej, hun er taget til Jylland.*)

Mine forældre driver mig til vanvid. Ikke mindst når de er i samme rum.


*) Min far ville helst have et harem.
***

Ingen kommentarer: