onsdag den 20. august 2008

Når jeg alligevel var deroppe

***

Jvf. her.
***

6 kommentarer:

Suzy Q sagde ...

Hvordan med Coupland? Jeg er færdig med Gum Thief - den var god.

Mandejammer sagde ...

Okay, så læser jeg den. Det glæder jeg mig til. Også selvom jeg måske venter til næste sommer.

Suzy Q sagde ...

Nej hvordan med den DU læste? var den god?

Mandejammer sagde ...

Nå. Det troede jeg, jeg havde skrevet! Nuvel, jeg læste "JPod" på et par dage, så den må have været god. Men "wacky family"-plottet var langt ude: handlinger uden konsekvenser – mord f.eks., heroinmisbrug. Mor-figuren er for frisk. Hovedpersonen bliver kæreste med en uden egentlig at gøre noget for det. De bliver bare kærester, og det er så det. Det er godt at være hovedpersonen.
Coupland bliver for glad for sine figurer, han nænner ikke at være rigtig ond ved dem.

Men jeg kan godt lide alle de "postmoderne" greb, dialogen, den popkulturelle tæft. Alt det arbejdspladsmæssige er skidegodt, men i længden handler bogen ikke om noget.

Det foregående vil måske give dig en smule indblik i bogen, og måske vil du få lyst til at læse den selv.

Suzy Q sagde ...

Gum thief befolkes af tabere (ekspedienter i en kontorartikel-megastore) og er sortsynet, intelligent, vittig, smertelig og sårn lidt små-livsbekræftende.

Mandejammer sagde ...

Se det kalder jeg en anmeldelse. Jeg læser den straks!
Mvh. MJ

PS Jeg fik ikke tilføjet til min gennemgang af JPod, at hovedpersonen og de andre faktisk tjener udmærkede penge, hvilket gør sværere at medføle, for de skal sgu nok klare sig. Ekspedienter er bedre.