onsdag den 20. august 2008

Farvel ømme tæer

***
En fyr her nede ad gangen sagde, at han fik ondt i fødderne af betongulvet. Han havde tænkt sig at købe et væg-til-væg-tæppe.
– Hvorfor dog det? sagde jeg. – Spar dog pengene. Du kan bare nøjes med at tage et lille stykke tæppe og klæbe det fast under skoene.
– Tror du virkelig, det ville virke? spurgte han.
– Ih ja, sagde jeg.

Selv sværger jeg til duppede jydesandaler.

*

Vision: Det ville da være smart: Hvis du godt kan lide følelsen af græs under tæerne, læg et stykke tørv ind i skoene. Hvis du godt kan lide at gå på stranden, fyld sand i skoene (som en mobil Brian Wilson). Kan du godt lide at trampe rundt på marken? Fyld halm i træskoene. Er du typen, der trækker den for længe? Fyld spinat i.

Endelig kan man forestille sig den "intelligente sko", der selv kan simulere forskellige underlag og strukturer; massageskoen med indbygget vibrator; tænk selv videre.


Bonuslink! Her er en opskrift på, hvordan man kan lave sine egne sandaler ud af gamle bildæk.

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Må jeg henlede opmærksomheden på denne sandal for golfelskere?

http://www.reef-sandals-online.com/images/reef_sandals/reef_mulligan.jpg

Mandejammer sagde ...

Det kan du tro du må.

Anonym sagde ...

Tak Jammermand

Mandejammer sagde ...

Velbekomme, min læser.

Anonym sagde ...

Den er virkelig smart.

Mandejammer sagde ...

Altså golfskoen?

Anonym sagde ...

Nej, Jammermand, dit forslag er helt igennem kreativt fundet på. Man skulle tro du ikke var kunstner, men reklamemand?

Anonym sagde ...

Vil du gifte dig med mig, Jammermand?

Mandejammer sagde ...

Jeg skulle have været reklamemand. Hvilket spild!

Giftes? Gu' vil jeg da ej giftes!

Anonym sagde ...

Er du ikke allerede det? Det synes jeg, jeg har læst et sted.

Mandejammer sagde ...

Præcis.