torsdag den 7. august 2008

Hvor ærgerligt er det ikke?


Det står lysende klart for mig i dag, at jeg er et fjols og jeg har spildt hele mit liv.

Jeg får fornemmelsen, hver gang jeg er nødt til at arbejde.

Om lidt vil jeg tage ind og netværke – det er påkrævet, jeg frygter for mit job, min hovedindtægtskilde – der er omrokeringer derinde. Ikke at jeg ikke langt hellere – det må guderne i himlen vide – ville være fri for at skulle lave arbejdet, men et sted skal pengene jo komme fra, og min kone er ikke parat til at holde mig endnu, selvom jeg arbejder på sagen.

Jeg, en holdt mand. Min drøm.
***

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

som Gud sagde til Adam da han forviste ham og konen fra paradis, som straf for at have forsøgt at tørre ansvaret af på hinanden: I dit ansigts sved skal du dyrke jorden, og torn og tidsel skal den bringe dig.

Mandejammer sagde ...

Det kan ikke være meningen.