torsdag den 15. oktober 2009

Uhellige røvhuller

***
Okay, jeg gjorde det, jeg var i biffen og se Inglourious Basterds and let me say this, I really like it when the characters switch to other languages. Det har man set så lidt af på film, at det ligner en ny ide. (Jeg erindrer en film med Charlotte Rampling, hvor hvor hun holder et foredrag på engelsk og taler fransk resten af filmen.) ***SPOILER ALERT!*** Men jeg finder det utilgiveligt, at Hitler bliver myrdet så hurtigt i Basterds. Han skulle selvfølgelig have nået at trykke på en skjult knap og blive omsluttet af en robotrustning (v. Krups) ligesom i Wolfenstein, hvor maskingeværkuglerne preller af som popcorn på en plasticrumhjelm. Dernæst skulle han være faldet gennem det brændende gulv i biografsalen og ned i kælderen, hvor han skulle have udkæmpet det afgørende slag mod Brad Pitt, der må dukke sig for V1- og -2-raketter, før han gør det endeligt af med ham med sin lange kniv (ligesom undertegnede dræbte Hitler i Wolftenstein, den ultimative bedrift.) Det er indlysende og selvfølgeligt. Tarantino er for snakkesalig.
***

6 kommentarer:

capac sagde ...

Enig. Tarantino er en pladdernakke. Og så kan jeg ikke med den slutning.

Mandejammer sagde ...

Jeg vil her gå ud fra, at det er hans og ikke min forbedrede slutning, du mener.

capac sagde ...

Netop. Hans slutning.

Mandejammer sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Gobba sagde ...

Enig!! For meget patetisk snak og alt for lidt V2!!

Mandejammer sagde ...

Og V8 og V6.