torsdag den 8. oktober 2009

Sjovest i starten inden han begynder at tage så meget heroin

***
Jeg er begyndt at læse The Basketball Diaries, nu da Jim Carroll er død. Jeg har ikke villet læse den før, fordi det er en hip kultbog, men den er faktisk ret underholdende.

Jeg har et personligt forhold til den, fordi der var en location scout ude at kigge på min lejlighed, da de lavede filmen*). Der hang et opslag**), og jeg ringede, men jeg kunne ikke være der, da de kom, og min kone havde meldt ud, at hun ikke var sælger.
– De kunne ikke lide farven på væggen.
– Du skulle have sagt, de kunne male det over!

Jeg kunne godt have brugt de par hundrede $$$ om dagen i min forarmede hverdag.


*) 100 år siden.
**) Urenoveret East Village railroad apt. søges



***

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, så kan man ærgre sig.
Jeg kender nogen, der bor lige uden for new york i et meget romantisk gammelt hus. Dem betalte Nike for en uges brug af hytten til nogle reklameoptagelser engang.
De fik BUCKS'EN for det.
I dag er de millionærer.

Mandejammer sagde ...

Det gælder om at være om sig.