søndag den 11. oktober 2009

For sent, så glem det

***
Det gode ved at blive gammel er, at man lærer at kende sine fejl så godt, at de ikke generer en så meget mere. Det er for sent at gøre noget ved dem alligevel, og det er bare at indrette sig med folk, der kan tolerere eller ligefrem lide dem.

Det er med omvendt fortegn den samme tendens, der gør, at man ikke længere er interesseret i nye oplevelser og sjov eller sågar i at høre efter.

Man har alligevel hørt det hele.

Spørg bare min far. Han er verdens ældste mand.

(Forts.)
***

19 kommentarer:

Anonym sagde ...

Han tager fejl.

Mandejammer sagde ...

Det har han hørt før.

Anonym sagde ...

Ja, det har sådan nogen mennesker som regel.
Det er bare sjældent at de også har hørt EFTER.

Mandejammer sagde ...

Det er en del af hemmeligheden ved et langt liv.

Anonym sagde ...

Et langt og kedeligt liv.

Mandejammer sagde ...

Bedre end ikke noget liv.

Mandejammer sagde ...

Hvem skal kaste den første sten, siger jeg bare.

Anonym sagde ...

Aner det ikke.
Bryder mig ikke ret meget om stenkastning i det hele taget.
Men min gamle mormor, hun gav squ alting en skalle, gav alting alt hvad hun havde - lige indtil hun ikke fysisk kunne det længere.
SÅ var hun til gengæld også klar til at drage herfra - ældtudsegammel og glad og mæt af dage.

Mandejammer sagde ...

Det lyder overdrevet. Og spørgsmålet er, om det er en god ide i det hele taget. Det er jo også et spørgsmål om prioriteter: Man kan ikke ALTING en skalle, og man bør heller ej. Det, man skal gi' en skalle i første omgang er SELEKTIVITETEN i, hvad man en skalle give skal.
Tak.

Mandejammer sagde ...

Altså: "Man kan ikke gi' ALTING en skalle ..."

Anonym sagde ...

Ordkløver.

Med "alting" mente jeg naturligvis "alting det, som har betydning/betyder noget for een".
Men gør du bare nar.

Mandejammer sagde ...

Det kan jo så være fuldkommen relativt, hvad nogen synes er noget værd, og hvor er man så henne?

Anonym sagde ...

Man er vel der, hvor man tager udgangspunkt i sig selv og mærker efter, HVAD der VIRKELIG betyder noget for een - og så giver det en skalle (og giver pokker i, hvad alle andre synes, eller tror, eller gør).

Anonym sagde ...

(jeg tror man bliver et gladere menneske så - og så bliver folk omkring een som regel også en hel del gladere)

Mandejammer sagde ...

Det kommer vel stadig an på, hvad det er. Men hvad fanden, så længe det ikke generer andre, eller det forventes, at jeg skal betale for det, så velbekomme.

Mandejammer sagde ...

I øvrigt kan jeg ikke se, hvad din mormor har med dette indlæg at gøre, hvis jeg må være så fri.

Mandejammer sagde ...

Jeg vil hermed regne diskussionen for aflsuttet.

Anonym sagde ...

Vel også rimeligt nok, når du selv lukker den på den måde.

Mandejammer sagde ...

Hvis der er noget, du vil sige, navnløse fremmede, så ud med det.