søndag den 18. oktober 2009

Vælg side

***
Når min kone og jeg har haft noget, der ligner et skænderi, eller en uoverensstemmelse, om man vil, foran min familie, og det er hændt, har de altid taget hendes parti. Når vi har haft et skænderi eller det, der ligner, foran hendes familie og det har været noget mindre tit, har de også altid taget hendes parti. Hvordan kan det være? Det er ikke, fordi hun har ret.

Her mener jeg i øvrigt bare situationer, hvor vi har været uenige om noget, og jeg måske har bidraget med mit originale perspektiv. Min mor holderf.eks. altid med kvinden, det er lige meget, hvad det handler om. Min far holder bare mod mig for at dække sig ind. Men det er heller ikke helt sandt. Når vores forhold har været længst ude, og min kone har forladt mig – for altid igen – har min mor taget mit parti. Hvad handler det andet så om? Jeg tror, det handler om fred. Jeg gider bare ikke altid være skurken. Nå.



Jeg har i dag startet et skænderi med min kone for at undgå, at hun tog med og kritiserede mig foran min familie.
***

Ingen kommentarer: