tirsdag den 12. april 2011

Før noget andet


Hun trak hovedet væk.
– Du skal ikke gøre nar ad mig og bagefter stå og ae mig.
Det gjorde jeg ikke. Jeg stod bare og prøvede at se hendes ansigt bag rynkerne og det bistre udtryk.
– Jeg valgte bare at … slå en munter tone an.
– Du skal ikke gøre nar.

Det var en kommentar på de fire nye hans & hendes kulørte plasticvasketøjskurve, hun har stillet op på rad i soveværelset. Jeg kunne også have sagt: – Det skulle bare have været mig, der satte noget op i den størrelsesorden.

– Nej, hvis det stod til dig, skulle det hele jo stå i poser.
– Man kan selv vælge den tone, man taler i.
– Du har ikke begreb om, hvordan du selv lyder. Du skal lære at gribe i egen barm.
– Gribe i egen barm?
– Ja, gribe i din egen barm.
(…)
(Pause.)
– Jeg er færdig med at tale med dig i dag.



Ingen kommentarer: