tirsdag den 31. maj 2011

Op mod gud


Da jeg var lille, forbandede jeg gud.
– Fuck dig, gud, råbte jeg op mod regnen, eller hvad man sagde dengang: – Pisselortegud! Rend mig i røven! Pikantilopegud!

Det er derfor mit liv er sådan noget lort i dag. Hvis jeg bare havde sagt ja til livet, til troen på alt godt, kunne jeg have spredt mine smukke vinger (i stedet for lort) og løftet mine arm i bøn til Vorherre, himlens konge, og hans søn. I stedet forbandede jeg alt,
og så må det jo gå galt.
Luk øjnene og bed
til, det ikke bliver sådan ved.

– Gud her, hvad er problemet?
– Er det virkelig dig, min herre og skaber?
– I egen høje person. Spyt ud.
– Øh…
– Hvis der er noget, du vil, så er det nu.
– Jeg hader mit liv.

Og så blev alt tavst og røret lagt på, for gud har for travlt
til at høre på snavs.

Jeg har vist desværre gjort det til en livsstil at klage, og det ej gud behage.

Skyder man bolden ind i guds have, får man den aldrig tilbage.



Jeg har sparket bolden ind i guds have, og nu tør jeg ikke gå ind og hente den.

9 kommentarer:

MetteMette sagde ...

Hej virtuelle ven (ja, det ved du ikke, men jeg følger dig skam og 11 dage er længe, ikke at give lyd!) Forhåbentlig hader du ikke dit liv som du skriver, sådan rigtigt, som i HADER. Fat mod og fortsæt - just kan vi jo indkassere en gratis fridag, nu hvor pinsen står for døren. Smil og gør hvad du vil, den er din!
PS.
En af mine skæve og skønne yndlings forfattere hedder Erling Jeppesen. Har du lånt hans pen eller...

Mandejammer sagde ...

Mange tak. Men har jeg ikke givet masser af lyd? Jeg forstår ingenting.
Erling Jeppesen? Er det en, man skal læse?

Mandejammer sagde ...

Jeg troede ikke, jeg bestilte andet end at give lyd.

Mandejammer sagde ...

Oho, oho, Erling Jeppesen, forfatter til "Polledreng kommer hjem". Ham har jeg ikke bemærket siden 1980! I guder.

Mandejammer sagde ...

Se, hvor frimodig, jeg bliver, når nogen kommenterer.

MetteMette sagde ...

Åh, forlåt! Misforståelse - altså, havde sat din blog "op i min bjælke" her på min computer. Blot var den kun for MAJ (forstår jeg nu), hvorfor det så ud som om du havde lagt dig med dyb depression(...) Kan nu se, at du lystigt er videre, GODT!
Smiler og vinker :-)
Ps. Erling Jeppesen, LÅN eller STJÆL ham, han er skøn!

MetteMette sagde ...

Åh, forlåt! Misforståelse - altså, havde sat din blog "op i min bjælke" her på min computer. Blot var den kun for MAJ (forstår jeg nu), hvorfor det så ud som om du havde lagt dig med dyb depression(...) Kan nu se, at du lystigt er videre, GODT!
Smiler og vinker :-)
Ps. Erling Jeppesen, LÅN eller STJÆL ham, han er skøn!

Anonym sagde ...

Very good post! We are linking to this particularly great post on our
site. Keep up the good writing.
My website ... golden virginia

Anonym sagde ...

Hurrah, that's what I was seeking for, what a data! existing here at this blog, thanks admin of this web page.
My site :: erinmore