tirsdag den 8. juli 2008

Kreditsekvensen

***
I aftes var det meningen, at familien skulle se Spiderman 3, den onde, sorte Spiderman, Så siger min kone: – I må ikke begynde uden mig.
– Det er kun kreditsekvensen, siger jeg. Jeg troede, vi kunne gå lidt ud og ind af den. Jeg har svært ved at tro, at man går glip af noget.

Og herfra begyndte skænderiet*), og jeg mistede humøret. Mens de andre sad indenfor og så film, sad jeg udenfor og skrev på computeren og ventede på, at mit overlangsomme Sonofon mobile bredbånd loader en side, og klaskede myg.

Vi har bestil billetter til en ferierejse, men jeg gider ikke mere. Jeg har mistet humøret.

Jeg kan få det indtryk, at min kone reelt ikke er interesseret i mig, andet end det ved mig, der vedkommer hende eller familien eller ting i huset, hun ikke kan finde ud af.

Den gode kvinde fylder hele huset som en skizofrens personlighed. Hun ved ikke, hvor hun selv ender og resten af verden begynder.

Jeg kan ikke være her.

Jeg har ikke lyst til at snakke med hende, jeg har ikke lyst til noget. Det er hvad der sker.


*) –Du skal ikke hidse dig op.
– Nej, du skal ikke hidse dig op.
***

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Man kan tydeligt høre det for sig, det du har arkiveret under *).
Men du burde vel efterhånden kende hende ... det er ikke kreditterne det handler om, det er PRINCIPPET!

Anonym sagde ...

Og det er MIG hun vil ha´!
- Ikke dig, Tudefrans.

Mandejammer sagde ...

"Det er princip!" eller hvordan man siger det på svensk, jf. "Den enfoldige morder".

Anonym sagde ...

"Det är inte pengarna, det är PRINCIPEN!"

Mandejammer sagde ...

Et ekspertudsagn. Hvor herligt.