torsdag den 10. juli 2008

Svært utilnærmelig

***
Jeg prøvede a konversere min kone over aftensmaden i dag, men hun gik sin vej.
Jeg sagde: – Jeg sætter mig lige ud til dig. Jeg lover ikke at sige noget eller snakke til dig. Du skal nok få lov til at sidde i fred. Jeg er straks færdig.
Og så:
– Jeg kan ikke have, at du ikke svarer eller siger noget, at mine ord bare får lov at hænge og dingle i luften på den måde.
– Jeg har svaret.
– Hvad? Det hørte jeg ikke. Hvad sagde du?
– Jeg sagde mmm.
– Tror du, du kunne nedlade dig til at tale til mig med andet end enstavelsesord eller rigtige ord endda?
– Jeg ville bare sidde i solen lidt, sagde hun, og så gik hun.

***

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tjaa, det var da en rigtig sætning i det mindste!

Anonym sagde ...

Hørt i medierne:
"Og så er der udkommet en ny sætning med konen, den hedder "Ville bare sidde i solen lidt". Der var releaseparty for de nærmeste i kolonihaven i går.

Mandejammer sagde ...

Hahaha! Ja, ring til Reuters, man talte til mig.