tirsdag den 29. juli 2008

Man skænkede mig en vision, da jeg stod ud ad badet

***
Bauhaus-logoet dukkede pludselig op på min væg. Se selv om det er løgn hvad jeg siger:



Til sammenligning:



Eller også er det Påskeø-manden, whatever.



Deres nye plade er for resten ret god, hvis man spørger mig. Jeg hørte den først på radioen uden at vide hvad det var, og den lyder ny og som Bauhaus, så det er jo godt. Mine to foreløbige yndlings-tracks er Remains og Black Stone Heart (eller også er det Undone), der tydeligt illustrerer bandets fortsatte rumsteren i spændingsfeltet mellem pop og avantgardisme, der trækker i dem fra hver sin ende, som ludere i Istedgade.
(Fantastisk bas for øvrigt også, herligt med lyden af en ægte streng til en forandring.)



Bauhaus: Go Away White. Nu i handelen, og det har den været et stykke tid.
***

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Slående! Hvilket observationstalent! Du er min helt, J-ster!

Anonym sagde ...

Du glemte at sige, at det er deres første plade i 25 år - og samtidig deres absolut sidste!

Anonym sagde ...

Du har ret - den er faktisk overraskende go'!

Mandejammer sagde ...

Det er deres første plade i 25 år og absolut sidste.

Mim sagde ...

Det ligner sgu da også logoet fra HK Kommunal? Sikke nogle visioner du får dig. Mageløst!

Mandejammer sagde ...

HK Kommunal?

Mim sagde ...

http://www.hk-kommunal.dk/

Kig oppe i øverste venstre hjørne:D

Mandejammer sagde ...

It's a stretch! Der er jo fx. ikke noget øje.

Mim sagde ...

Orv - det overså jeg (hårh!)